Orkar

Jag orkar inte skriva så mycket nu, men en liten uppdatering ska det bli.
Är hemma idag med Lucas, han var lite krasslig i går kväll så jag stannade hemma med gossen idag. Han är nu nere och kollar på barnkanalen. Själv ska jag snart sätta mig och börja skiva på en hemuppgift som vi har. Det är en ganska så kul uppgift tror jag. Får väl se vad jag säger i eftermiddag...

I helgen var vi i Stockholm. Vi bodde på ett scandic hotell lite utanför sjäva city. Hade studentrabatt där så det var bra. Det regnade hela lördagen så det var inte så jättetrevligt! Men men, vi var ialla fall till julmarknaden på Grönan. Den var liten i jämförelse med Lisebergs. Ludde och Lucas åkte farfars bilar och jag fick brända mandlar så vi var ganksa så nöjda ändå. Träffade Benny med familj också. Kul att se deras lilla tös.

Annars är det fullt upp. Jag lämnade in hemtentan i måndags, i sista minuten som vanlig. Hoppas att jag inte behöver komplettera något. Det känns som att det aldrig är något slut på skolarbeten, men det är väl så det ska vara. I går när jag kom hem från skolan gjorde jag iordning en pärm med bara "Svenska som andraspråks" material. Den hoppas jag att jag får användning av någon gång.

Nästa vecka är det fullt upp igen. På måndag ska vi i studiegruppen träffas och ha lite julavslutning, sen på tisdagen hoppas jag att jag ska komma i väg och träna, onsdag är det Lucia firande på Ludwigs dagis på kvällen, torsdag är det firande på Lucas dagis kl 07.15! suck. Torsdag är det också redovisning i skolan, suck igen.

På måndag ska jag också till kiropraktorn, jag har aldrig varit hos en sådan. Per tyckte att jag skulle testa det för min rygg. Jag har så ont ibland att det är svårt att beskriva. På morgonen är det värst, då har jag stora problem med att sätta på mig strumpor, trosor och byxor. Det låter kanske kul, men det är det inte. Jag vill inte att ryggen ska vinna över mig. Jag vill bestämma över min kropp! Hatar att ha ont och inte kunna göra något för att det ska bli bra. Jag kan ibland ångra att jag gick till doktorn i somras. Jag hade inte lika ont innan jag var där.

För er som inte vet kan jag berätta att jag har haft problem med ryggen till och från i några år. Jag har haft ont i ländryggen (ovanför rumpan) det har blivit sämre och sämre. När jag kom till doktorn såg hon att jag har lite skolios och även en benlängdsskillnad. Hon rekomenderade att jag skulle ha ett inlägg i ena skon för att jag skulle bli mer rak. Det har jag nu haft sen i juli. Jag kan säga att jag nu har blivit mycket sämre i ryggen. Jag har nu nästan ont hela tiden. Har jag suttit en stund och sedan reser mig upp har jag jätteont och jag blir helt sne i ryggen. Det går liksom inte att räta upp! Nätterna är inte bra, har ont då med, för att inte tala om mornarna! Jag är så trött på detta! Hoppas att kiropraktorn kan hjälpa mig.

Nej nu är det slutklagat, just nu ialla fall. Nu väntar skolarbete!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Stackars dig men jag tror det kommer hjälpa med kiropraktorn :) Det hjälpte mig när jag hade så ont i ländryggen :)

Kram

2007-12-06 @ 10:55:06
Postat av: Nina

ja... hoppas det blir bättre... jag har också bra erfarenhet av både kiropraktor och naprapat :) Kram!

2007-12-06 @ 13:30:17
Postat av: Sofia

Håll ut nu, du ska se att de blir bättre, hoppas vi på iaf :) Tänk positivt vet du :P Kram!

2007-12-06 @ 15:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0