Tjolahopp!

Nu är jag ute på vfu (praktik). Det är roligt men jobbigt. Är med svenska som andraspråkslärarna på en skola. Det är intressant. Något som är väldigt positivt är att man träffar eleverna mer på tu man hand. Får en annan kontakt med eleverna. Nästa vecka ska jag vara med elever som går i förberedelseklass. De ska alltså slussas ut i riktiga klasser när de är redo. Det kommer att bli riktigt intressant.

På kvällarna nu kör jag för fullt med hemtentan som ska vara inne den 3:e. Har lite smått panik över detta då jag som vanligt är superdålig på att förbereda!!!   Min käre make informerade mig häromkvälle om att den 1-2 december åker vi till Stockholm.... det hade jag inte räknat med i min planering, så nu är det panik över tentan...

Jag och Malin trodde idag att vi kunde hämta ut våra grammatiktentor, vi gick i väg till universitetet för att  hämta ut dessa, men de fanns inte att hämta än! Åh, jag både vill och inte vill veta hur det gick på tentan. Jobbigt är det!

Nej, nu måste jag ner och fixa mat till de små. Ludwig har sin kompis Märta här och Lucas hänger med mig.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! jag tycker att lite pirrig inför Susannes besök..hon kommer till mig på onsdag. När kommer hon och tittar på er? kramis

2007-11-22 @ 20:32:35
URL: http://blogg.petersara.se
Postat av: Sara

Hej! jag tycker att praktiken är jättekul nu. men jag ärlite pirrig inför Susannes besök..hon kommer till mig på onsdag. När kommer hon och tittar på er? kramis

2007-11-22 @ 20:33:23
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0