Examensarbete, vikarie trött...

Jag har inte kunnat blogga på några dagar, har inte kommit åt bloggen helt enkelt. De har ändrar server eller nåt.
Den här veckan börjar mina sista veckor på universitetet. I morgon ska jag träffa min handledare på universitetet för att kolla vad jag ska skriva om, eller hur jag ska lägga upp det. Åh, jag har inte riktigt bestämt mig än! Hjälp!!!

I dag har jag vikarierat på en förskola. Det var första gången jag jobbade på en förskola. Det var kul. Barnen var söta. Känner att jag är väldigt trött. Ska bli skönt att krypa ner i sängen ikväll.

Nu har jag sagt till L & L typ 4 gånger att de ska gå in på toaletten och ta av sig så att de kan duscha sen. Men det verkar vara något stort fel på deras hörsel... suck!

Lucas har fått värsta separationsångesten. Han får panik när han inte ser mig eller när han är på dagis någon fröken. Han blir så ledsen och tror att vi ska försvinna. Vi har kommit på att det kan ha att göra med att farfar dog för 1 1/2 år sedan. Han har pratat mycket om farfar sista tiden. Har forskat lite och tydligen kan barns sorgearbete ta väldigt lång tid. Han får nu ha en bild på farfar i sitt rum och jag läser även boken "Adjö, herr Muffin" för honom på kvällen. (handlar om ett gammalt marsvin som dör).  Han har också börjat med att sova med två gosedjur och det verkar funka, han sover bättre då. Han är så söt när han ligger och kramar gosedjuren hela natten. Stackars lilla kille, inte lätt att vara liten och gå igenom allt hemskt som händer.

Nu ska de in i duschen!!!!

Kram image91


Kommentarer
Postat av: Sara

Du verkar vara så duktig med dina barn Louise! :) Kul att du fick vicka idag! Kanske ses imorrn, jag är ju på tur efter dig för handledning! kram

2008-04-01 @ 22:33:25
URL: http://blogg.petersara.se
Postat av: Nina

Jag håller med Sara, du är verkligen pedagogisk med grabbarna =) Ringer när jag behöver tips... Hihi, berättade för P om när Ludwig skulle ut i skogen och blev helt tårögd när jag berättade... Så söt!! *kram*

2008-04-03 @ 21:20:53
URL: http://ninasegen.blogspot.com
Postat av: Sara

Hej Louise! Nu saknar jag dina inlägg hörru! Dags att uppdatera tycker jag hehe! ;) Hur går det med ex-arbetet. Börjat nåt ännu? kram

2008-04-08 @ 17:23:52
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0