Åh så kom den

MAGSJUKAN! Lucas har spytt hela natten.... Fröken berättade på hans dagis i går att fyra stycken barn hade åkt på magsjukan kvällen före. Vi höll våra tummar för att vi skulle klara oss. Men det hjälpte tydligen inte. I dag är Lucas pigg och nu väntar vi andra på hur det ska bli. Vem är på tur? Spännande så att det förslår.

Jag missar alltså mina två sista arbetsdagar på förskolorna. Suck! Vill ju liksom inte utsätta personal och barnen för ev magsjuka såhär inför jul. Får försöka åka dit till veckan och hämta upp regnkläder (dubbel uppsättning) och lite annat. Tråkigt att jag inte kunde säga hej då till alla barn, nästa vecka har ju de flesta gått på ledighet.

Jag skulle ha varit på julbord i kväll också med mitt nygamla jobb. Men fick ställa in det också. Jag som tom hade kläder färdigt för att ha på mig. Typiskt!

Håll nu era tummar för att vi andra i familjen klarar oss från denna hemska bakterie!

Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Ute på sjöglimten kräks alla barn också just nu så vi vände i dörren idag för att vara på den säkra sidan. Hoppas att det stannar vid Lucas för det var ju inte alls roligt att kräkas som gravid.

2008-12-18 @ 20:04:47
Postat av: Sara

det går hos oss med :( Fy sjutton!

2008-12-19 @ 08:42:49
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0