GOD JUL!

Jag önskar er alla en riktigt god jul!

Ungarna i duschen, Per skriver ett inlägg i sin blogg. Sen ska vi faktiskt stänga datorerna..... hur ska det gå? Vi är ju beroende :)

Jag har inga byxor att ha på mig idag, har bara jeans. Känns ju inte så kul att ha jeans på julafton. Har en mammablus som jag ska ha, men nedtill då? Jag frågade Per om jag kunde ha bara blusen och trosor, men han såg lite konstigt på mig så jag får nog försöka  hitta en annan lösning.

Ludwig och Lucas har fått en julkapp nu på morgonen. Typ en miljon pokemonkort var, så nu har de att göra! Jag förstår inte alls detta med pokemonkort, men det är ju jag det...

Längtar till kl 15.00 då Kalle Anka börjar på tv. Undrar om våra barn någonsin kommer att känna julstämning när det börjar på julafton. De tycker ju inte att det är lika märkvärdigt med tecknat som vi tycker. De ser ju tecknat varje dag... stackars barn.

I år ska vi äta julmaten hemma hos mamma efter Kalle Anka och sen när vi är mätta går vi hem till oss och inväntar tomtefar. Vi har alltid firat jul på eftermiddagen så länge jag kan minnas. Kommer i håg när jag var liten att förmiddagen på julafton var en enda lång väntan. Det var så jobbigt!
 Vi får inte glömma bort att skänka en tanke på vad som hände denna kväll/natt. Ett barn föddes i en krubba av en jungfru... (bra gjort).

Ha en riktigt bra och härlig jul och ta hand om varandra!

Kram från en glad Louise utan byxor...







Kommentarer
Postat av: Cissa

God fortsättning säger man ju nu :) Tack för senast! KRAM

2008-12-29 @ 11:32:46
URL: http://alvasdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0