Måndag

Nu har det varit helg igen. Ludwig var på kalas på lördagen, Lucas var avundsjuk. Hoppas att Lucas får en inbjudan snart... lilla stumpen! Snö och mer snö kom det på lördagen också. Härligt! Allt blir så mycket ljusare då!
Så kom söndagen.... snö nästan borta. Vi gick ut för att åka pulka... oj då det regnar! Suck, varför kan det inte få vara en vecka med snö och sol. Skulle det vara så dumt?

Ludwig hade simskola igår igen. Nu var det min tur att hänga vid kanten och svettas! Det är som att sitta i ett växthus! Ludwig är kaxig i vattnet, men han hade svårt att göra benövningarna, han ville inte böja på benen. ;)  men det kommer väl. Jag och Ludwig fyllde sedan på spolarvätska i bilen, det kan jag!

Det är fashinerande med nya bilar förresten, det kommer upp små käcka meddelanden på instrumentbrädet ibland. Typ när man startar bilen, då berättar den att inga bälten används bak, eller ett bälte används bak eller vid jackpot, två bälten används bak! Men så en dag kom det upp ett annat meddelande... spolarvätska snart slut, fyll på! Helt otroligt! Några dagar senare kom det upp, halvljus fram trasigt!  Så nu är spolarvätska påfyllt, Per har bytt lampa fram. Detta resulterar i att de enda meddelanden vi nu får är: inga, ett eller två bälten används bak! Det känns så skönt!

Ska nu börja skriva på mitt arbete som ska vara inne på fredag. Två sidor om vad jag som pedagog kan göra för elever i behov av särskilt stöd. Vi ska använda oss av 2-3 böcker från kurslitteraturen. Suck. Får väl knåpa ihop något.

På lördag blir det kalas för Ludwig, han fyller ju på lördagen också så det passar ju bra. Lucas blir firad nästa lördag, fast han fyller ju  på fredagen den 15:e. Har ringt och beställt tårtor idag, de kommer att se ut ungefär så här:  Ludwigs:                              image70

Namnet blir såklart Ludwig 6 år.

Lucas:                                      image71

Hoppas de blir glada!
Jag har haft världens ångest hur vi skulle ha det med kalas. Det blir jobbigt med kalas 2 helger i rad, sen blir det ju dessutom ett barnkalas framöver också.... men för Lucas skull får det bli såhär. Han kommer liksom i skymundan annars. Jag får offra mig...

Nej nu ska jag ta tag i mitt roliga arbete!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Nina

Jättefina tårtor! :) *kram*

2008-02-04 @ 15:14:19
URL: http://ninasegen.blogg.se
Postat av: Sara

Fina tårtor! vad kul med kalas! Vi ska också ha kalas på lördag för släkten o så. Pratade ju om att bjuda hit er på torsdag men jag tänkte att eftersom inte Sara kan då och jag inte ens hunnit fråga Malin än så kan det väl bli nån annan gång framöver..kanske under vårt "sportlov"? Skönt att du klarade tentan! Jag fick VG på den, otroligt nog!! Vet du vad maxpoängen var? kram

2008-02-04 @ 16:22:16
URL: http://blogg.petersara.se
Postat av: Cissa

Superfina tårtor :) Jag skulle bli glad för en sån *s* Hoppas förkylning är bättre för du vet vad som gäller.... *hehe*

2008-02-05 @ 09:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0