Min pojke är stor!!!

Min Ludwig har idag tappat sin första tand!!!! Hjälp! Han börjar bli stor. Tappar mjölktänder, de små fina risgrynen... snyft! Han är jättestolt och jag med innerst inne, men det känns ändå i mammahjärtat.

Ludwigs dag har varit dramatisk. Han har lyckats med att stuka lillfingret. När jag hämtade honom idag, sa han att han hade ont i fingern, jag tog ingen vidare notis om det då både han och Lucas har ont både här och där ibland.
Kollade sedan på fingern och ser att den var blå (trodde först att det var blå färg) upptäcker också att den är svullen. Ludwig berättar att han har spolat kallt vatten, men det gjorde fortfarande ont. Jag gick till fröken och frågade om vad som hade hänt. Fröknarna hade ingen aning.
Ludwig och kompisarna hade lekt vid en soffa och hoppat, han hade slagit i fingret i ett bord. Men han säger inget till någon fröken och han grinar inte, utan min stora duktiga pojke går till toaletten och spolar fingern i vatten!!! (Han har ju lite sjukvårdstokiga föräldrar, röda korset osv...) Åh, blir så stolt över denna lilla pojke. (han är visst liten...)

Han har alltså inte nämnt något på hela dagen utan har varit ute och lekt, ätit mat osv på dagis och inte klagat någonting. Han måste ju ha haft jätteont.

Efter att jag hämtade dem idag, var vi hem till syster yster, där äter Ludwig ett äpple. Han klagar över att det är lite hårt så jag säger att han inte behöver äta upp. Han ropar efter en stund att han har en lös tand! Jag kollar och en tand i nederkäken fram är lite lös. Men den kommer nog att sitta ett tag tänkte jag....

När jag nu ikväll skulle borsta tänderna på honom, var jag jätteförsiktig när jag borstade där tanden var lös. Sen upptäcker jag att det blev ett väldigt stort hål där tanden ska vara! Jag nämnde inget för honom utan jag säger till honom att spotta!

Tjohej, där kom den lilla tanden. Fattar inte att det gick så fort från det att han upptäckte att den var lös till att den ramlade ut... Nu ligger den under kudden och väntar på tandfèn... Så tack vare ett hårt äpple och lite tandborstning har nu idag Ludwig tappat sin första tand!

Kram på er... själv har min dag inte alls varit lika händelserik, har bestått mest av föreläsning, tentaplugg med världens bästa pluggkompisar!

Kommentarer
Postat av: Nina

Oj, vad Ludwig har blivit stor ;) Nä, ok.. han är liten *ler* Verkligen en händelserik dag för honom! Hoppas tandfén är generös mot honom! ;) Kram Nina

2008-01-10 @ 19:57:38
URL: http://ninapatrik.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0