Snart slut på eländet

Och med det menar jag inte påsken utan arbetet som jag skriver. Har fått ihop några sidor nu och det känns faktiskt bättre än vad jag trodde. Men det har varit svårt att skriva den här gången.  Men det har ni nog redan förstått...

I går på påskaftonen på kvällen satt jag och skrev till och med. Hade fått riktigt bra flyt då. Det gäller att passa på när inspirationen kommer.

Firade påsken gjorde vi hemma hos syster, mamma var också med. Vi åt mat så vi storknade :) Lax och sill och det andra man har. Per tog snaps och jag körde hem. Gör mig ingenting då jag inte vill ha snaps, det är ju godare med must.

I torsdags hade jag min sista praktikdag, det var känslosamt att sluta. Jag fick faktiskt present av eleverna och lärarna. En bok om alla världens religioner! Jag har ju haft deras religionsundervisning så det var ju passande. Fick också ett kollegieblock, där eleverna fick skriva hälsningar till mig och de ville. Det var ganska så många som gjorde det och de skrev väldigt gulligt. Blev rörd flera gånger den dagen. Eleverna är ju helt underbara. Mest glad blev jag nästan över att en kille som är ganska så busig, kom och gav mig ett påskkort och ett påskpynt han hade gjort själv! Det värmde väldigt! Jag ska faktiskt dit och vikariera 3 dagar totalt i april, det ser jag framemot som bara den. Ska bli kul att träffa dem igen då.

Nej nu måste jag skriva min diskussion i arbetet.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sara

vad duktig du är! sitter här själv med arbetet nu...men är i alla fall på diskussionen så det känns okej efterosm det inte är mycket kvar. Men vet inte om jag är så nöjd med arbetet egentligen...ses imorrn! kram

2008-03-24 @ 14:21:36
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0