Gripen, socker, ont i halsen

I lördags var jag till gripen på kvällen (vårdcentral), trodde jag hade fått urinvägsinfektion. Men det visade inga bakterier i  urinen men däremot  hittade de socker i urinen. Doktorn tyckte att jag skulle be att få komma på sockerbelastningen tidigare än i vecka 28... De tog även blodprov på mig, men där visade det inget socker. Jag ringde bm i dag och pratade med henne ang sockret. Hon sa att det är vanligt när man är gravid att man läcker socker ut i urinen så det är nog ingen fara. Vi skulle lita på blodprovet. Jag tog även ett sockerprov hemma hos mamma igår. Hon har en sån apparat som man kan kolla blodet i eftersom att hon själv har socker. Det värdet var också ok. Känns skönt att jag inte behöver göra belastningen tidigare.

En sån där sockerbelastning fick jag göra när jag väntade Lucas och det är inge roligt. Man får dricka en otroligt äcklig sockerlösning och sen får man ligga och vänta i en evighet och de tar prover på en. Usch vad jag inte ser framemot detta....

Ont i halsen har jag fått igen också. Jag som tyckte att det räckte nu. Känns som att jag aldrig kommer att bli bra från denna förkylning. Blä blä...

Vi har inte haft några mer mystiska samtal i alla fall. Känns bra. Per har idag anmält detta på jobbet och de ska kanske försöka spåra samtalet. Vet inte om det går. Det är ju omöjligt att veta vem det var som ringde. Men telia kanske har någon bra "apparat" som kan spåra vem som ringde  hit kl 07.00 lördags morse. Hoppas hoppas. Skulle vara väldigt intressant att få veta vilken idot det var.

Nu ska jag stressa Lucas lite. Vi har semester han och jag idag. Vi ska inte göra någonting... kl 13.30 ska vi hämta Ludwig och ev tar vi en promenad till biblioteket.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad otäckt med samtalet från den okände mannen. Jag skaffade direkt hemligt telefonnummer när jag gav mig in i barnomhändertagningsbranchen. Jag tycker ni gör helt rätt som byter nummer. Jag förstår hur skakad du måste vara eftersom jag tycker det är läskigt att bara läsa om det. När man har barn blir man så sårbar varken man vill eller inte.

När det gäller sockerbelastningen så har jag också gjort den med båda två barnen men det visade ingenting så jag håller tummarna för att du har samma tur.

2008-11-17 @ 15:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0