Lördag

Nu är det lördag igen...
I går kom den första snön. Härligt men det kunde ju ha kommit mer så att det gick att tex åka pulka. Barnen på dagiset där jag jobbar var överlyckliga och någon trodde att nu kommer tomten! Nja, ni får nog vänta några dagar...

Min förkylning verkar aldrig ge sig. I går skulle jag nog ha behövt vara hemma, men eftersom att det var jag som öppnade avdelningen (kl 06.30) så var det bara att pallra sig dit. Sen var jag liksom bara där, men jag gjorde nog inte mycket nytta känns det som. Huvudet var som bomull som iofs gjorde ont, hostan var på topp och näsan snöts ideligen. Jag kände mig som killen i reklamen för nässpray, som har papper överallt.  I går kväll mådde jag så dåligt att det var jättesynd om mig. Tror ni att jag hade feber då? Ha ha! Nej du, jag får sällan feber, jag trodde verkligen att jag hade feber, men när jag tog tempen visade den på hela 36,6 grader! Hua!

I dag mår jag ialla fall bättre. Har orkat dammsuga och damma. Per tog faktiskt övervåningen och dammsög den. Inte illa.

Nu ska jag snart göra ryggövningarna och sen ska jag sätta mig i soffan och läsa en tidning. Barnen spelar tv-spel och jag önskade att jag orkade gå ut, men det gör jag ej. Per har sitt lördagsnöje och är och handlar med mor sin.

Det blev inte ens tacos i går. Per var också dåligt och orkade inte handla. Det fick bli korv med bröd hemma här. Ludwig var lite bekymrad över detta med tacosen men Per lovade att det skulle bli idag. Då sa Ludde: men tänk om ni inte orkar handla i morgon då? Då lovade jag att skicka mormor att handla.

Jag var förresten på utvecklingssamtal med Ludwigs lärare i går. Ludwig var också med. Han fick mycker beröm för att han är jätteduktig och lär sig massor. Han kommer snart att ha knäck läskoden helt. Och han har tom börjat på att skriva lite själv! Jag är så stolt över min grabb! Han fick också beröm för att han har så bra bordsskick! Heja Ludde!!!
Sen  har han börjat med kiss och bajshumor på samlingarna i skolan, det funkar ju för de andra barnen tycker ju att det är kul. Men han lovade mig och fröken i går att han skulle slänga "kiss och bajs-humorn" på soptippen. Hoppas att det räcker med det.
På det stora hela trivs han jättebra i skolan och han fungerar jättebra där. Montessori passar honom jättebra. Känns så bra att vi valde rätt!

Kram på er och hoppas ni får en bra lördagskväll!


Kommentarer
Postat av: Nina

Åh vad kul med Ludde, att det känns bra och att ni valt rätt... får se hur det blir med hans humor då =) Vem har han fått den humorn av tro?

Hoppas du kryar på dig snart!

Kramar Nina

2008-11-22 @ 19:29:09
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Sara

Hoppas du snart mår helt bra! Så kul att du skriver lite oftare igen! :) Längtar tills du börjar lägga upp magbilder hehe ;) För sådana blir det väl!? Mår du bra och så? skriver du nåt på familjeliv nu? kraaamis

2008-11-23 @ 19:13:35
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0