Snö och blåst och lite hosta

Är hemma idag. Har inte fått sova på två nätter pga hostan. Orkade inte i morse. Har fortfarande  jobbig hosta, men ska gå i morgon. Har ju inte råd att vara hemma så här.
Ute blåser det och är jävligt. Snön yr verkligen omrking. Känns inte lockande att gå och hämta barnen kan jag säga. Men det får bli mössa på och mina gosiga tumvantar. I går gick vi med barnen runt gubbholmen och jag kom då på att det enda stället på kroppen som det inte var ett dugg skönt på var ansiktet. Kan man inte ha något slags skydd för ansiktet utan att man ser ut som en rånare? Det vore väl toppen? Kanske ska uppfinna något som är genomskinligt så att det inte synns att man har en mask på sig...

Denna vecka är det fullt upp. I morgon ska vi hem till Lollo som fyller 18 år, efter att jag slutar jobbet så jag gissar på att det blir vid 18-tiden. På onsdag fyller Pers mamma år och då ska jag och Per ta med henne ut på resturang. Hon kommer inte ut så ofta så det blir kul för henne. Hoppas att hon uppskattar det.

Tänk att det är 1:a advent till helgen. Kan inte fatta att den redan är här. Är sugen på att julpynta men vi får se hur jag känner till helgen.

Nej nu ska jag gå ner och förklä mig till snömamman!¨

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0