Snön???

Tänk att i morgon är det första advent och det regnar ute... Suck vad jag är trött på detta väder. Kan det inte få vara lite snö när det är advent. Ska det vara så svårt?

I dag ska jag tvinga ner Per i källaren för att hämta adventsstakarna och resten av julgrejerna. Det är lika bra att ta upp allt i lägenheten så är det liksom här uppe. Kommer inte att julpynta än, men när jag får infallet så är det i alla fall i närheten...

Nu är jag snart inne på min 4:e vecka med förkylning. Tror faktiskt att jag blir tokig snart...

I tisdags fyllde Louise 18 år så då var vi hem till henne och firade. I onsdags fyllde Pers mamma 68 år och henne tog vi med ut till resturangen Habibi. Där serverar de Libanesiks mat. Det är så gott och jag tror att hon uppskattade detta.
I torsdags träffade jag Cissa och Alva. Alva har blivit riktigt stor nu, är med på ett helt annat sätt nu.

Nu sitter jag här och laddar för att dra igång med städning. Är inte så görsugen direkt... Har ont i ryggen idag också. Har nog legat konstigt i natt skulle jag tro för jag brukar inte ha så ont längre.

Vi skulle ha varit och tittat på ett hus på torsdag som kommer, men i går fick vi ett mail från mäklaren att säljaren ska sälja huset till någon de känner. Jaha, ännu ett hus som försvann. Jag är faktiskt ursäkta mitt språk: JÄVLIGT trött på detta husletande!!!
Det står i tidningarna att nu är det köparnas marknad, jovisst du. Om det fanns några hus att köpa ja!

Nu känns det inte så lockande att köpa hus på Hammarö heller. Där drar de ner på barnomsorgen så det sjunger om det, förskolan blir sämre och skolorna blir sämre. Känns ju inte görlockande om man säger så.




Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0