Insändare

Häromdagen läste jag en insändare i VF som jag var tvungen att reagera på. Här är insändaren:

www.vf.se/Asikter/Varmland/Ny-lag-stoppar-dubbla-dagis-090413.aspx


Jag var tvungen att svara på den, och i dag är min insändare med i tidningen.


www.vf.se/Asikter/Varmland/Flytta-narmare-din-dotter-090415.aspx

Vad tycker ni? Skulle ni vilja att ert barn hade både två hem och två olika dagis att vara på? Jag tycker synd om det lilla barnet. Det är ju tufft att vara på dagis i stora barngrupper och sen dessutom behöva vara på två olika dagis! Hua!  Nej jag tycker nog att mamma och pappa helt enkelt får vara såpass vänner att de ialla fall kan bo i samma stad!

Nu har knoll och tott varit hos tandhydienisten. De hade inga hål som tur var. Ludwig däremot är en liten fegis om man jämför med brorsan. Lucas tyckte det var skitkul vad än tandhygienisten gjorde :) Gladare patient får man nog leta efter. Ludwig däremot är skeptisk mot allt.

I morgon ska jag jobba. En dag den här veckan. Perfekt så borde man ha det jämt!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nää, håller med dig tycker nog att den arbetslöse pappan borde tänka att flytta innan han gnäller..... Det är ju en mycket större sak för en tre-åring att byta liv varannan vecka än för en vuxen karl att flytta 2 mil?? Märkligt!

2009-04-16 @ 15:45:38
Postat av: Cissa

Sa Cissa glömde mitt namn igen!

2009-04-16 @ 15:46:10
Postat av: Mia

Jag håller helt med dig. Hur tänker man när man låter ett barn vara på två olika dagis?? Vansinne!!

2009-04-16 @ 21:21:03
URL: http://hemmamedtvasma.blogspot.com
Postat av: Anna G

Mycket bra svar Louise!

2009-04-17 @ 11:13:39
Postat av: Nina

Hejja hejja Louise! =)

Bra skrivet, håller med dig till fullo!

Kram Nina

2009-04-17 @ 22:18:54
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Sara

bra svarat Louise! :)

2009-04-19 @ 18:37:46
URL: http://blogg.petersara.se
Postat av: Susanne N

Jag håller oxå med dig Louise. Det är ju inte barnets fel att föräldrarna inte kunde hålla ihop. Barnet "lider" nog tillräckligt med två familjer att hoppa mellan..

2009-04-30 @ 00:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0