Slut på påsk

Nu är påskhelgen över för i år. Har varit en lugn påsk med fint väder. Ludwig hade feber på påskaftonen så mamma fick ha två sittningar med påskmat. Syrran med familj först, sen kom vi på kvällen. Har nu ingen vidare lust att smitta en liten bebis med feber... men nu är grabben frisk. Skönt att det gick över såpass fort. Nu är det bara snuvan kvar.

I dag har vi haft en riktig tråkdag... inte gjort många knop. Den stora händelsen var att barnen var ute och cyklade i parken. Vi har nu sett att Lucas cykel är alldeles för liten... stackarn. Han fick prova Ludwigs cykel och hej hopp, då kunde han cykla mycket bättre. Så nu får Lucas ärva Ludwigs cykel och vi får jaga efter en ny cykel till Ludwig.

Denna vecka jobbar jag, tisdag, onsdag och fredag. Gött med kortvecka. Men den är fullspäckad. I morgon ska jag och Lucas till barnmorskan... onsdag förmiddag ska jag och Ludwig till logopeden (jag börjar kl 10 och slutar 18.45) på torsdag ska båda barnen till tandhygienisten (först Lucas på morgonen och sen Ludwig på eftermiddagen), på fredag är det nog lugnt än så länge.  Nej, just det då ska Per med barnen till ögondoktorn... Händelserik vecka med andra ord.



Typ såhär ser magen ut nu i vecka 33+4.  Svårt att ta kort på sig själv. Får nog be Ludwig nästa gång.

Nu ska jag gå och ta en rennie (halsbränna) sen ska jag titta på CSI med Per. Är ju inget Cityakuten idag.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det skönt om man kan undvika att små bebisar blir förkylda men det är ändå tråkigt att inte kunna fira tillsammans. Magen ser rund och fin ut och nu har du bara spurten kvar. Njut medan bebisen är kvar i magen för snart kräver den allt och lite till.

2009-04-14 @ 07:25:32
Postat av: Cissa

Vilken fin mage du har! Ikväll ska jag ha Me&I party så idag ska Alva och jag förbereda här hemma. Snygg skjorta du har ;) KRAM Cissa

2009-04-14 @ 08:24:12
Postat av: Susanne N

Tjockis.. =))

2009-04-30 @ 00:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0