Jag har gjort det igen

Alltså fått med en insändare i NWT! 

Insändare

Blir så arg ibland när jag ska över gatan och jag får riskera mina barns liv. Jag vill inte gå över förrän jag verkligen ser att bilen stannar, eller att föraren tittar på mig och visar att jag kan gå.

Hatar också de bilister som kör sakta under tiden som jag och barnen går över gatan, det kan ske på ett ögonblick att tex L eller L tappar något och ska ta upp det. Det skulle innebära att de blir överkörda för att bilen smygkör hela tiden när vi går över.

Sen ska vi inte tala om de som cyklar på trottoarer! Åh... Håll er för sjuttom på gatan eller cykelvägar! Det roliga är att de brukar plinga när vi går på trottoaren. Vad tror de??? Nej, ut med er på gatan. Det är inte barn som cyklar på trottoaren, utan vuxna människor, gärna medelålders damer.

Själv cyklade jag höggravid i trafiken eller på cykelvägar. Så kom inte och säg något annat! Självklart med hjälm på huvudet.

Nej nu ska jag sluta klaga, känns redan mycket bättre.

I dag har jag och barnen varit och köpt gympaskor till Ludwig, och även skor som de kan ha nu på sensommaren/höst. Skönt att det är klart. Var också till toys`r us och köpte en present till Ludwigs kompis som han ska på kalas till på söndag.
Ludwig och Lucas var duktiga och de tjatade inte någonting i affären. Jag hade gjort klart för dem innan att idag får de ingenting i leksaksaffären. Det funkade!

Nu ska jag gå ner och greja lite...

Kommentarer
Postat av: Cissa

Håller helt med dig! Cyklister ska cykla i trafiken eller på cykelväg och bilister ska stanna vid övergångsställen. Bra att du skriver in och påminner alla som läser det. KRAM

2009-08-29 @ 21:57:28
Postat av: Nina

Bra skrivet Louise... blev lite orolig när jag såg rubriken ;)

Hugo tackar så mycket för det fina korten han fick på posten!

Kramar Nina

2009-08-30 @ 14:07:32
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0