Läkarbesök, shoppingsugen

Halloj!

I dag ska Astrid på bvc besök inklusive träff med doktor. Gissar att de ska kolla om hon kan få ett OK i rumpan. Hon har ju redan fått OK i rumpan när vi blev utskrivna från sjukhuset. Hoppas att hon får ett till OK. Det skulle ju vara snyggt med ett OK på varje skinka :)

Snart börjar Ludwig i skolan igen och Lucas på dagis. Det ska bli skönt för dem. De börjar gå varandra på nerverna ibland. Per har börjat jobba denna vecka så nu blir det lite mer rutiner... I går var vi till en lekpark som kallas för "lastbilsparken" av barnen. De hade jättekul där, tyvärr höll jag på att frysa i hjäl och sen började det regna. Typiskt!

Åh, jag är shoppingsugen. Det är så mycket jag vill ha och behöver. Astrid behöver också grejer och Ludwig och Lucas behöver lite höstkläder. Mest Ludwig eftersom Lucas har lite att ärva. Men nu har jag inga pengar... det är så tråkigt! Det stora minuset med att vara mammaledig. Ekonomin sjunker som en sten! Inte för att jag har det bra ställt när jag jobbar, men det är i alla fall lite bättre. Jag önskar att jag hade ett jobb som kunde försörja mig och inte ge mig ett bidrag varje månad. Att ha jobbat på samma jobb i så många år som jag har gjort och inte ha bättre lön är skandal enligt mig. Per tjänar inte mer än mig men han har i alla fall lite förmåner som 7 veckors semester, plus förmån på läkarbesök och läkemedel. Själv får man inte ett skit av landstinget.

Nu har jag beklagat mig. Jag har en tia-lott i plånboken med vinst på 10:-, ska nog lösa in den och hoppas på större tur...

Kram från fattiglappen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det tråkigt att tappa så mycket pengar medan alla behov finns kvar? Vi sliter med detta vi också och det ser inte direkt ljusare ut längre fram eftersom Rikard ska läsa efter ledigheten. Man får njuta ev det lilla och hoppas på det bästa.

2009-08-08 @ 14:46:28
URL: http://hemmamedtvasma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0