Lucia

I dag är det Lucia och vi har nu precis kommit hem från Herrhagskyrkan där Lucas var med i luciatåget. Han är ju med i kyrkans barntimme och de barnen fick gå sist i tåget. Han var den enda pepparkakan i tåget. Konstigt att inte fler är pepparkakor tycker jag. Då deras fröken inte var där fick jag agera fröken och gå med in i tåget och visa vart de skulle stå. Tur att man har en utbildning som fröken :) Hihi! Det var ett väldigt fint luciatåg och de sjöng väldigt fint. Mysigt med lite luciastämning, har inte kännt av det tidigare idag.

Vi kämpar på med Astrids kvällsvanor. I går kämpade vi i två timmar, suck vilken härlig lördagskväll. I kväll ska jag testa en egen variant av 5 minutersmetoden. Orkar inte höra på gallskrik i 5 minuter så jag tänker försöka hålla ut i 3 minuter. Jag ska försöka skriva i morgon hur det gick... Säkert åt skogen.

I dag har jag och Per varit iväg och handlat lite julklappar till barnen. Det gick fort och lätt. För lätt känns det som, vad har vi missat. Vi köper inte mycket till dem, de får så mycket ändå. Har ju inte så mycket pengar heller för den delen så det passar ju bra.

I morgon är det lucia på dagis. Kl 07.25 ska vi vara där. Urk... varför så tidigt? (för att man inte ska missa så mycket arbetstid om man jobbar) Det tråkiga är att jag och Lucas är ju lediga i morgon så vi får gå hem efter firandet. Gäsp!

                                                               







Kommentarer
Postat av: Mia

Jag håller med om att det suger att gå upp tidigt när man är ledig, vi var på dagis 06.50 imorse. Luciatågat gjorde dock att det var värt att gå upp innan solan gått ner. När det gäller sovningen så önskar jag lycka till. Jag tror att det underlättar att vara säker på att det är rätt för annars kommer man bara att bryta mot allt men bestämt sig för eftersom hjärtat säger något annat.

2009-12-14 @ 13:31:58
URL: http://hemmamedtvasma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0