Näst sista dagen

Är det på detta år. Känns konstigt att detta år redan är slut. Har ju hänt en del detta år. Blev ju 3 barnsmor och dessutom var detta barn ett "rosa" barn. (Ja killar kan ha rosa, L & L kommer att ha rosa skjortor i morgon). Andra händelser är att Ludwig har börjat åk 1 och läser nu ganska flytande, han överraskade mig nyss genom att läsa upp o ner. Det ni! Lucas har också utvecklats en hel del. Han kan flera bokstäver, nu ska det bara finslipas genom att få ihop bokstäverna till ord. Sen har det varit ganska så synd om grabbarna... Lucas får inte vara på dagis mer än 15 h i veckan och Ludwig får inte vara på fritids. Det är ju mitt fel eftersom jag är mammaledig. De missar tyvärr mycket kompiskontakter pga detta. Men så är det, och det är ju inte för alltid.

Inget hus har vi än heller. Verkar helt kört för oss. Är det något vi vill ha så blir vi alltid överbjudna. Hur mycket pengar har folk egentligen? Både jag och Per har heltidsjobb och fast tjänster men ändå är det helt kört. Är man underbetald så är man förvisad till hus i Vålberg, Molkom eller Väse typ... Vill inte bo där...

Nu sitter jag här och väntar på att grabbarna och deras pappa, de har fastnat vid datorn och Indiana Jones. Det händer titt som tätt... Astrid sover och hon kommer väl att vakna om ca 30 minuter. Hon brukar göra det på kvällen. Nej nu ska jag gå och göra te, det kanske kan locka ner Per ialla fall. :)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0