Tisdag

Vet inte om jag vågar skriva detta... men Astrid har nu i två kvällar somnat utan världens skrik. I går gick det ganska fort att få henne att somna, hon vaknade visserligen till en sväng, men det löste vi med amning. I kväll åt hon lite mer välling och sen somnade hon i min famn, jag lade ner henne och hon vaknade till. Började sparka med benen så att det slår i sänbotten (hon gör så när hon är arg), jag lade då min hand över hennes bröstkort och vyssade lite, hon somnade!!! Hon vaknade till efter några minuter och jag in fort som sjutton och gjorde likadant, sen har hon sovit. Hon somnade kl 20.00 och nu är kl 21.30, ett slags rekort. Det som känns skönt är att jag inte har tagit upp henne utan hon har legat kvar i sängen. Nu är det kanske dumt att ropa hej! än men håll tummarna för fortsatt sömn.

Vi testade ju 5 minutersmetoden men den är grym, enligt mig. Usch, varken jag eller Per orkade... pratade med bvc-tanten i går och hon sa till oss att ta det lungt, en del barn är kvällspigga och det löser sig. Vet inte om Astrid hörde detta eftersom hon har skärpt sig efter telefonsamtalet :)

I dag har det snöat hela dagen här, sen töade det lite och nu är det minusgrader. Jag är glad att jag varken behöver cykla eller åka bil. Fötterna känns ganska säkert än så länge. 

Har bytt till sittdelen på Astrids vagn nu också, nu är hon nöjd i vagnen. Hon ville nämligen inte ligga ner längre i sittdelen och jag kunde inte ha henne sittandes i liggdelen hela tiden. Hon är nyfiken av sig... vem har hon ärvt det av. Jag vet! Både sin mamma och pappa...

Kram från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0