Tråkdag, kall dag, inte gå ut...

I dag har jag och Astrid en innedag. Vill undvika att ta ut henne när det är så kallt. Ludwig och Lucas är nu till optikern så de var tvugna att gå ut. Lucas glasögon "bara gick isönder" i förrgår. Ena skalmen har brutits av och vi har gjort en tillfällig lösning. Men den håller nog inte i evighet så Per fick snällt promenera ner till stan med boysen. Ludwigs glasögon behöver också lite justering. Jag tror att de som jobbar på Domus optik är ganska trötta på oss och våra justeringar och lagningar. Men de är ialla fall helt underbara när vi kommer in.

I morse så satt Astrid i sin säng medans jag tog bort hennes sängkläder (det går) och jag passade på att fota henne. Ludwig kom in och ställde sig bakom henne, när han sedan gick tittade hon verkligen efter honom. Mysigt.
Ludwig är den suddiga figuren i bakgrunden.


Där gick han!

Tog också ett kort från vår balkong.


Tycker att träden är så fina när de är täckta med frost/snö. Teglet som sticker ut är trapphuset. Om ni undrar. Man kan även se lyftkranen som bygger det nya CCC. (eller vad det nu ska heta) Jag följer gubbarnas Vilket avslöjande va? Ska bli väldigt intressant att se hur högt de ska bygga.

Astrid sover nu och det är så tyst hemma. Ovanligt och jag blir lite rastlös. Borde kanske göra något än att sitta här. Eller vad sjutton, jag sitter kvar.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0