Hej hopp!

Söndag idag, tråkigt väder. Nu har jag jobbat i en vecka, känns ok. Tog ca 2 timmar sen kändes det som vanligt igen. Kul att träffa arbetskamraterna igen, även en del givare. Längtar dock tills jag ska vara föräldraledig. Hoppas att våren går fort. Nu känns det tungt men det brukar det ju göra i januari. Cyklar till jobbet och det funkar bra, fasar för om det kommer jättemycket snö och jag börjar 07.15. Då blir det ju till att gå och det tar ju längre tid än att cykla. 

I fredags höll jag  på att bli påkörd av en bil när jag cyklade på morgonen. Den chauffören var nog blind om han inte såg mig. Jag har nämligen på mig en sån där ful reflexväst, jättebra ljus på cykeln. Men ändå missade han mig. Helt otroligt. Tur att man har hjälm, men jag har ju inget som skyddar magen... Idot sa jag högt, tyvärr så hörde han mig inte...

I morgon ska Per börja jobba igen, det blir skönt. Få in livet i vardagen igen. Ungarna har ju snart fyrkantiga ögon av allt tv-spel och tv-tittande. Per har avslutat sina sista lediga dagar med att vara förkyld (=dödssjuk). Helt plötsligt vart han förkyld och jättehög feber... nu kan han ialla fall inte skylla på dagisbarnen på mitt förra jobb... Givarna jag träffar är friska och ingen jag känner är förkyld. Ha ha!

Nu har Lucas börjat att hosta, men jag håller mina tummar för att det ger sig snart och att han kan gå till dagis i morgon.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0