Hemma idag

I dag är jag hemma för vård av mig själv och mage... Har ju haft sammandragningar till och från som ni vet. Skulle ha träffat en doktor i går pga detta. Men hon var sjuk så jag fick en ny tid till i morgon (onsdag). Tänkte att sammandragningarna är mycket färre nu så det kanske är onödigt, men tiden fick vara kvar ändå. Jag gick hem igår då det hade snöat så mycket under dagen. Det gick jättebra att promenera, hade inga sammandragningar alls. Sen på kvällen så fick jag lite ont och det kändes som mensvärk ungefär. Vet att barnmorskan sa att jag skulle vara uppmärksam på det så jag tog det jättelungt. I morse vaknade Ludwig vid femtiden (typiskt när man ska upp kl 06.00) han somnade snabbt om i vår säng. Då kände jag igen att det gjorde lite ont. Så jag beslutade mig att jag skulle ringa förlossningen under morgonen. Pratade med en barnmorska där som tyckte att jag skulle stanna hemma idag och ta det lungt och sedan gå till doktorn i morgon som planerat.
Så nu är jag hemma och har tråkigt. Har inte haft någon mensvärk mer och magen verkar ok. Så det är ju bra.

Ska lägga mig och läsa mer i boken "Män som hatar kvinnor", har inte kommit in i den än, men jag ska kämpa mig igenom den.... Mamma, jag och syster ska se den nästa fredag. Min plan är att jag ska ha läst ut boken tills dess. :)

På lördag ska vi på dop också. Nova ska få vatten över huvudet. Ludwig ska få hälla vattnet i dopfunten. Hoppas att han sköter det med glans! hihi


Så nu vet ni vad jag gör idag! Vilar och har tråkigt. Tur att internet finns i alla fall.

Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

Låter ju inte så kul att vara hemma och ha tråkigt... Men skönt att du inte haft mer ont iallafall.

Själv ska jag ta tag i disk och tvätt... suck... =)

Kram Nina

2009-03-03 @ 11:53:21
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0