Inte så ofta

Jag bloggar inte så ofta...förlåt.
Men nu så! Har semester nu i ca 2 veckor innan bebisen ska komma. Får se om den är punktlig eller om det är en Lucas i magen. :)
I dag har vi (jag och Lucas) varit på stan med Cissa och Alva.  Cissa fick passa Lucas när jag var till VC för att ta prover inför barnmorskebesöket i morgon. Vi käkade lunch på mc donalds. Inte så nyttigt, men ok pris och Lucas äter. Efter att jag och Lucas hade hämtat Ludwig på skolan gick vi till Liam så att Liams mamma kunde klippa barnen. Så nu är de nyfrisserade också. Har hunnit med mycket idag. Nu ska bara Ludwigs läxa påbörjas. Han har matteläxa och läsläxa. Han gillar nog matten bäst tror jag.

I helgen var det kalas för min syster som fyllde 30 i fredags. Det blev enkelt kaffekalas, hon kände inte för att ha något större nu när hon precis har blivit 2 barns mor. Förstår henne, det är ju mycket bättre att vi tar ett stort röjarparty när både hon och jag inte ammar längre. (inte ett dugg egoistisk...)

I går började jag att packa väskan inför förlossningen. Per förstår inte varför jag gör detta, jag ska ju typ bara föda och sen åka hem. Jovisst kan jag det, men man vet ju aldrig vad som händer. Typ om jag föder mitt i natten, då vill jag ju inte åka hem när som helst. Kan ju vara skönt att få slummra lite innan man åker hem. Eller att jag hamnar på avd 11 osv. Man vet ju aldrig innan hur det ska bli. Jobbigt att inte kunna planera bättre, men det är ju en tjusning också. Nätterna är så jobbiga, speciellt på morgonsidan. Ingen sovställning är bra, kan inte ligga på rygg, och inte på mage. Sidorna går bra, men ibland får jag ont i magen, jag kanske ligger på bebisen eller nåt? Jobbigt är det, men snart kan jag kanske ligga på magen om inte brösten blir för ömma så att säga. I dag tror jag att det är 17 dagar kvar till beräknad förlossning. Det låter lite, men det kommer nog att vara segt fram tills dess, sen kommer jag väl att gå över i typ 3 veckor också. Räknar man med det så är det ju en evighet kvar!!!



Här sitter Ludwig med sin systerdotter Nova! Mysigt!



Här har Lucas Nova i knät! Han tyckte inte om att få hennes hår i ansiktet. Ludwig är fullt koncentrerad i "dataspelet"...




De här söta grodorna köpte jag för några veckor sedan. De står i fönstrer i vardagsrummet. De är så söta. Har sett mer jag vill ha från den affären, men jag får behärska mig.

Nu ska jag och Ludwig göra läxan.

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan ju vara skönt att få slummra lite innan man åker hem. Kommentar: Vad ska man med alla grejer till om man ska slumra lite?



Ingen sovställning är bra, kan inte ligga på rygg, och inte på mage. Sidorna går bra. Kommentar: Hon sover så bra så.. Snarkar som en riktig vrålapa. Mycket gnäll för.....



Nu har jag skaffat många minuspoäng hos min hustru. Hon förlåter nog mig efter en p-spark tror jag. Ha Ha.

2009-05-11 @ 22:22:46
Postat av: Nina

JAG förstår dig iallafall, när det gäller sovställning... man kan snarka mellan att man vaknar! Så det så =)

Fina bilder på barnen, och grodorna var supersöta.

kram Nina

2009-05-12 @ 18:43:23
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0