Jag blev först!

Jag blev först i familjen att få vaccinationen! Tack vare mitt jobb. Var där i förmiddags och fick den lilla spruta av ingen mindre än vår läkare på jobbet. Det gick jättebra och gjorde inget ont. Kan ev bli öm ikväll och få ont, men det är då det. Nu är det bara resten kvar här hemma...  Ludwig kommer ju att få i skolan ev i slutet av nästa vecka (tror det när jag ser det) sen ska väl Lucas på på bvc någon gång ev v 48 (samma där, tror det när jag ser det...). Per får hänga på den av barnen som blir först. Känns ialla fall bra att jag har fått den nu i alla fall, dels för Astrids skull och de andras. Det är ju fortfarande osäkert om hon kommer att få vaccinationen. Vi får la se.

I söndags åkte jag och Lucas på magsjukan! Urk och burk. Jag har inte haft magsjuka på typ 3 år och jag verkligen hatar att spy, men denna gång gick det inte att komma undan.... fy fan säger jag! Lucas blev frisk jättefort, men för mig tog det längre tid. Kan kanske bero på att jag ammar och kroppen koncentrerar sig väl på att göra mjölken så bra som möjligt. Jag orkade ingenting på hela dagen och på kvällen hade jag feber. Var i alla fall noga med att dricka mycket så att inte amningen skulle påverkas för mycket.

I natt var det Ludwigs tur. Han kan spy han!  Vi var uppe minst 1 gång i timmen, ibland kändes det som mer. Han mådde verkligen as. Usch vilken natt. Tur att Astrid inte ville äta varje timme ialla fall utan nöjde sig med 2 gånger på hela natten. Jag är förvånad över att magsjukan finns nu när man spritar sig så mycket. Ena riktiga mördarbakterier måste det vara :)

 När jag var till jobbet för att få min spruta var Per hemma med alla barnen. Jag tror att han ville ha Astrid hemma för att försäkra sig om att jag skulle skynda mig... Funkade gjorde det ialla fall. Jag var så snabb så. Pratade inte alls mycket med arbetskompisarna. Ska ta mig en tur till dem någon dag med Astrid för att snacka lite med dem mer. Kan ju vara bra att uppdatera sig lite.


Astrid är väldigt stolt över sin tunga och visar gärna upp den på kort.



Ungarna har gjort en lövhög!


Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken otur ni har med magsjukan! Det känns som att det inte var så länge sedan som någon av er hade det sist. Tur att inte Astrid fått det iallafall för det är så jobbigt när de små inte mår bra och man kan inte berätta för dem att det snart blir bättre igen.

2009-11-11 @ 13:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0