Vinter?

Sitter just nu och lyssnar på regnet som bara vräker ner. Känns inte som att det är en vintermånad just nu. I går snöade det och nu regnar det. I natt när jag var uppe och ammade kollade jag ut när jag hade lagt Astrid igen och då var det så fint ute. Alldeles vitt i parken. Men i morse när vi gick upp var allt borta. Det hinner nog bli några sådana vändor innan vi kan ta ut snowracern osv...

I går stod Per, Ludwig och Lucas och hängde på låset på gripen. Det vankades vaccination. Klockan 09.00 skulle det börja, 08.15 var de där. Då var det ca 10 personer före dem. Nu är de ialla fall vaccinerade, bara Astrid kvar nu, men hon får vänta 1 månad till. Sköterskan hade frågat Ludwig om han skrev med höger eller vänster. Höger svarade han och då fick han såklart sprutan i vänster arm. När det var Lucas tur, var han borta.... han hade gömt sig under ett bord... Per fick fram honom och då sa Lucas: Jag kan inte skriva. Ungefär som att då behöver han ingen spruta. Goding! Men han kom inte undan och det hade gått bra. De blev lite ömma på kvällen, det vart jag också efter min spruta. Per fick frossa på natten men sen har det varit lugnt.

Efter att Ludwig var lämnad på skolan och Per hade kommit iväg till jobbet åkte jag och Lucas (Astrid) ut till Hammarö och hem till Lina och Jesper, som också var hemma. Lucas och Jesper hamnade i legot, Lucas älskar att leka med Jespers "star wars lego" så han var så nöjd. Jag och Lina gjorde (mest Lina) en jättegod chockladdryck. Mums! Kul att komma iväg och träffas och babbla lite. Efter besöket på Hammarö var det dags för att hämta Ludwig. När jag kommer upp till hans korridor bestämde vi att han skulle följa med en kompis hem. Jaha, då var det jag och Lucas och Astrid igen då. Vi åkte till Bergvik för att köpa present till en kompis till Lucas och för att kolla efter en overall som jag har sett till Astrid. Träffade en arbetskompis där och vi stod och pratade i säkert 40 minuter. Lucas var inte överförtjust... Men roligt att få höra hur det är på jobbet. Eller inte... Har hänt både det ena och det andra där med tragedier.

Det blev tillslut present, men ingen overall. :(

Åkte och hämtade Per och sen hem. Per åkte sedan och hämtade Ludwig hos kompisen. Där hade det blivit lite kalabalik när de skulle åka från skolan. Kompisen hade lyckats vrida om nyckeln i bilen när mamman var utanför för att hjälpa Ludwig med bältet och bilen for bakåt och in i två parkerade bilar... Det hade gått bra med alla, dock lite plåtskador. Men vilken jäkla tur att ingen var bakom bilen! Gissar att killen skulle impa på Ludwig. Han lär inte göra om det igen.

Vi hann också med ett besök till våra grannar på en fika. Vi hade tur för hon fyllde år dagen innan och hade tårta kvar. Trevligt att bara sitta och prata. Hon ska ha barn i slutet av april, och har en gullig mage. Blir ju lite avundsjuk fast det inte var så längesedan.

Jag och Per har ett litet krig mot vår dotter. Hon vägrar sova på kvällen, men vi är stöniga. Hon får gröt, som hon äter mer och mer av, sen ammar jag henne. Försöker sedan att stå i vårt sovrum där det är mörkt.... hon är inte så lättlurad denna damen tyvärr. Men i går tog det en timme, så kl 21.30 gav hon upp. I dag tog Per med henne upp och hon somnade efter 15 minuter då var klockan 21.15. Hon sov då till klockan var 21.35. Då gick jag upp och ammade henne och hon somnade om för natten. Det ser ut som att det går åt rätt håll. Hon är jättetrött och somnar på oss, men så fort man lägger ner henne.... TADA! Vaken och skitarg! Ungar.... Tur att hon är lätt på natten, då somnar hon om utan problem efter amning.  I natt när jag satt och ammade henne somnade jag, vaknade till och upptäckte att hon också sov. Tänkte att jag måste lägga henne, men orkade inte utan somnade om en sväng till. Sen kom jag på att det är nog bäst att jag lägger henne och sedan lägger mig också. Det är ju inte det bästa att sitta på sängkanten och sova :)

Nej nu ska jag spara detta inlägg och sedan publicera det, sen blir det nog vågrätt läge i sängen tills madam vaknar igen....

Kram

Kommentarer
Postat av: Cissa

Va rolig han är Lucas :) Skönt att ni alla fått vaccinet nu. Vi väntar på vår tur här och Alva kommer få kallelse nu i veckan till BVC.

2009-11-15 @ 10:34:45
URL: http://alvasdagbok.blogspot.com
Postat av: Cissa

Va rolig han är Lucas :) Skönt att ni alla fått vaccinet nu. Vi väntar på vår tur här och Alva kommer få kallelse nu i veckan till BVC.

2009-11-15 @ 10:35:25
URL: http://alvasdagbok.blogspot.com
Postat av: Lina

Roligt att se er! Nu är jag inne i jobbkarusellen igen... Men snart är det ju Jul! Kram Kram

2009-11-19 @ 18:47:25
Postat av: anneli

välkommen hemåt, hörde er när Astrid var en aning sur, haha Hoppas att ni har haft det bra i Mora

Ja jag blev oxå överraskad att han hade tagit sprutan

Det står i skollagen att man inte får sära på barn beroende på vad de har för problem, men det vet kanske inte denna fröken, vad vet jag

2009-11-22 @ 19:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0