Astrid har lärt sig något nytt

Hon kan prutta med munnen! Hon är så duktig. När hon väl drar igång är inte en body torr. Hon sprutar saliv så det står härliga till... Hon har kämpat med att lära sig detta och när hon väl fick till det gick det inte att sluta. Kul!

Hon är också en riktig nattuggla. Hon vill inte gå och lägga sig förrän jag och Per lägger oss. Suck. Visserligen är hon ju trevlig och så när hon är vaken men det kan ju vara skönt att få lite egentid också. Hon är som mig, morgontrött och kvällspigg. Låter ju lovande inför framtiden då jag kommer att ha någon att babbla tjejsaker med på kvällarna och någon att sova med på morgonen. På morgonen hänger nog gärna Lucas med också.



Hon fick också prova på att äta potatis och palsternacks purè när hon fyllde 4 månader. Hon tyckte att det var konstigt, men det var inga stora protester utan det gick väldigt bra. Nu ligger vi lågt med smakportioner ett tag. Bröstmjölk funkar bra så varför krånga till det. Hon hinner äta mat också.

Nu ska jag och Lucas ut, han ska cykla lite.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0