Badat i öl!

Det har Astrid gjort, eller rättare sagt, duschat i öl... Så här var det: Jag höll på att hjälpa barnen med att hälla i mjölk i deras glas, jag ställde ifrån mig mjölkpaketet och råkade då stöta till mitt ölglas med öl i (alkoholfritt). Det välte och nedanför bordet satt Astrid i sin babysitter. Hon fick en rejäl dusch och såg minst sagt förvånad ut! Så nu har jag döpt henne även i öl. Det sägs ju att öl är bra för håret... vi får ju nu hålla tummarna för att det stämmer och att hennes hår börjar växa. Det är inte alla som har en bebis på snart 4 månader som luktar öl! Ha ha!

I dag har jag varit ute och gått, ja Astrid var också med men hon var rätt trist som sällskap. Hon somnade ganska snabbt i vagnen. Nu tog Per med sig de stora grabbarna iväg för att köpa riktig hjortronsylt och gummistövlar till Ludwig. Astrid sover (igen) och jag har precis moppat golvet.

I går var jag och mamma till en affär som heter Paviljongen, ligger på kasernhöjden. Där hade de jättefina kläder och JÄTTEDYRA kläder... jag kollade på en jättefin höstjacka/kappa som jag blev väldigt förtjust i. Tittade på prislappen som visade 900:-, helt ok tänkte jag. Det var ju inte så farligt. Gick ett varv i butiken och kom tillbaka till jackan igen. Kollade på prislappen igen som nu visade 2000:-... jag hade första gången kollat på prislappen till scarfen som hängde på jackan. Hoppsan!

Vi såg också en otroligt fin "finkappa" som kostade 6000:- jag önskar jag vore miljonär!

Nu vaknar Astrid... bäst att gå och prata med henne...

Kram

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hehe det var faktiskt ganska ironiskt :P

2009-09-28 @ 15:35:53
Postat av: Nina

Hmmm... det är något med er och öl tror jag. Om jag inte minns fel lärde sig Ludwig att krypa efter en ölburk... =)

STORT GRATTIS PÅ DIN DAG IDAG!!!!

Kramar Nina

2009-09-30 @ 09:09:53
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0