Vänder sig

Astrid vänder sig om!!! Min duktiga tjej! Hon har legat och kämpat i några dagar och i går kväll lyckades hon! Tjoho! Vad det går fort... snart kryper hon nog...

Vi har firat mamma idag, hon fyller i morgon. Hon fick en bok av oss och hon och jag ska på bio när jag har slutat amma.

Häromdagen var jag och barnen till bibblan. Lånade flera böcker, bla. en bok som jag trodde Ludwig kunde läsa själv. Jag sa inget om det utan tänkte lirka med honom. Han är inte så förtjust i att läsa på beställning.
När jag stod och väntade på Lucas som var på toaletten, ser jag att Ludwig sätter sig och tittar i boken jag har tänkt till honom. När jag sedan kommer dig så sitter ungen och läser! Helt spontant. Härligt. Jag satte mig bredvid honom och han läste hela boken för mig. Vissa ord får han stava sig igenom men de vanligaste orden som tex, du, kan osv. kunde han läsa direkt. Så roligt att det går framåt!

Nu ska jag och Per ner och titta på en film som vi har lånat av Louise. Vi lånade den för ca 1 1/2 år sedan...så det är verkligen på tiden. Hon är nog rätt trött på oss som aldrig får tummen ur.

Kram


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hihi fick ni tummer ur och verkligen titta på den nu?

Och om ni gjorde det, var den bra? :)

2009-09-07 @ 09:06:11
Postat av: Cissa

Duktigt av lilla Astrid :)

2009-09-07 @ 09:31:30
Postat av: Nina

Ludwig är så stor redan.. tycker inte det var längesen han var ett år =)

Duktigt av Astrid också, men krypa får hon väl vänta med ett tag ;)

Kram Nina

2009-09-07 @ 09:48:41
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0