Dags att blogga lite...

Är en dålig bloggare nu... orkar inte. Men jag gör ett ryck nu!

Sitter och försöker få Astrid att äta lite yoghurt med puffar i. Barnsköterskan sa att det kunde vara bra för hennes mage. Hon är väldigt lös i magen och har varit det i flera veckor nu. Börjar på att bli tråkigt utan bajskorvar nu... Maten håller vi fortfarande på att bråkar om hon och jag. Hon vill helst äta typ spagetti och köttfärssås varje dag. Men det får hon inte. Men skam den som ger sig! Jag är vuxen, hon är under 18!

På fredag ska jag ut med jobbet. Vi ska först ha en guidad tur på museét, därefter ska vi till Tiffanys och äta en underbar middag. Ska bli kul. Var längesedan jag gjorde något nu. Kul också att få töla med arbetskompisarna. Äta middag utan ungar!

Min allergi har nu börjat. Äter tabletter, men känner av det genom att jag är tät och att jag har lite snuva. Snuvan kan ev bero på förkylning också. Per var ju typ jättesjuk (not) förra veckan i förkylning så någon liten bacill kanske har nått mig. Snarka har han tydligen bestämmt sig för att fortsätta med trots att han inte har ont i halsen längre. Blir tokig på nätterna. Vet inte hur många gånger jag knuffar på honom, och tjatar på honom. Förstår inte hur en människa kan låta så mycket och ändå sova. Han har ont i huvudet idag och det är väl inte så konstigt. Vem får inte det i oväsendet han för på nätterna!

Underbart väder är det ialla fall. Njuter av att kunna sitta i parken igen. Pratade med en annan mamma i parken i går och vi sa att det var ju inte längesedan som man inte kunde se bänkarna i parken för all snö! Nu är det ingen snö kvar alls! Kunde man inte tro då! Vi diskuterade också vad det är härligt att kunna vara föräldraledig. Både hon och jag njuter som bara den. Har ingen lust att gå tillbaka och jobba. Jo, 50% skulle vara det optimala. Gud vilken dröm. Både få jobba och vara hemma. Vad bra jag skulle må då. Ingen som har ett halvtidsjobb med heltidslön??? Hör av er!

Nej nu håller jag på att steka pannkakor på en tisdag! Hur knasigt som helst... men så är det i denna familj.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0