Hälsporre

Var ut och sprang i lördagsförmiddag/morgon. Var så nöjd då det inte gjorde ont i knäna och det kändes så lätt att springa. Hade kommit halvvägs då det plötsligt gjorde väldigt ont i hälen och framåt... Fick sluta springa och halta hem. Tänkte att det ger sig nog om jag försöker stretcha lite. Nej, det gjorde det inte. Det blev bara värre och värre. I går så kunde jag inte ens stödja på foten utan fick ha kryckor. Per lade ett stödförband och det kändes lite bättre. Vi googlade lite på vad det kunde vara och vi kom fram till att det var något som kallas för hälsporre.

Var till doktorn i dag och fick detta bekräftat. Hälsporre... det är alltså en sena som går från hälsporren som man har vid hälkudden fram till tårna. Den senan känns kan jag säga. Aj aj aj. Den är ialla fall inflammerad. Jag har nu fått utskrivet inflammationshämmande medicin och jag ska vila foten. Tack för den, hej då vårruset...

I dag är foten lite bättre, jag behöver inga kryckor och jag kan stödja den. Det känns ju fortfarande, och jag förstår ju att jag inte ska gå någon långpromenad denna vecka och absolut inte springa. Jag hade ingen aning om att jag hade en hälsporre och jag visste inte att det kallas för hälkudde under hälen. Låter gulligt tycker jag. Hälkudde, ser framför mig en häl som ligger på en kudde och sover :)


På blilden kan man se senan som går under foten. Den gör ont ont.










Jag måste köpa nya löparskor, de jag har är från 2007 och det är väl kanske inte så bra för mina fötter. Tydligen.

Nu väntar jag och Lucas på att Ludwig ska komma hem från skolan. Han blir hämtad av Annie och hennes son Liam idag. Annie ska klippa oss idag och även slinga mig. Kul och skönt.

I dag har Lucas varit på besök i skolan. En timme var han där. Per följde med honom då jag var till doktorn. Det hade gått jättebra. Han hade pratat på som vanligt. Inga problem där inte.

Kram från oss!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Min bror hade fick hälsporre och på grund av den så var han tvungen att sluta me friidrotten för det blev aldrig bättre, så ta det lugnt nu o låt Per ta hand om allt :-)

2010-04-26 @ 21:16:15
Postat av: Anna P

Har du prövat hälsporrekil? Jag fick jättebra hjälp av mina hälsporre kilar. Tog inte bort hälsporren men smärtan blev mycket mindre och jag tror den hjälpte uppläkningen med. Beställde via: http://www.mediconline.se/sulorskoinlagg/halsmarta-c-170-1.aspx

Hoppas tips! Kram och sköt om dig!

2010-05-13 @ 20:47:49
URL: http://www.mediconline.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0