Hemsk grej!

Usch idag har vi varit med om en hemsk sak. Vi var i Mariebergsskogen med alla barnen. Hade tittat på alla djuren. Astrid fick se en riktig kossa och även höra hur den låter i verkligheten. Hon vart skiträdd! Men nu är det gjort...

Gick sedan till lekparken och barnen lekte.  Såg att det låg en man ner på en av bänkarna, det var folk runtom. Jag sa till Per att där ligger det en och mår dåligt. En tjej satt och pratade i telefon samtidigt som hon klappade om mannen. Rätt var det var så märker vi att det börjar hända något vid bänken. Ser hur de börjar göra hjärt- och lungräddning på mannen. Per frågar mig om han ska gå dit, men han tycker ändå att de har det ju under kontroll. Jag påminner honom om att det är väldigt jobbigt att göra hjärtkompressioner på någon, så han går dig. Jag står kvar med Astrid som sover i vagnen.

De håller på med mannen i några minuter. (Usch, det låter läskigt när man gör hlr) Rätt var det är så har han puls och andas. Ambulansen kommer och de kan fortsätta i bilen med mannen. De anhöriga fick åka med i den andra ambulansen som också kom. Per behövde aldrig hjälpa dem som tur är. Hoppas att mannen klarade sig! Tänker på honom och de anhöriga.

Ludwig och Lucas märkte inget. De såg att ambulansen kom, men de brydde sig mer om att leka som tur var!

Usch, än en gång blir man påmind om vad livet är skört!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Men usch vad hemskt, hoppas att han klarade sig. Sånt är aldrig roligt att se eller göra en hlr.

Gör min näst sista dag på praktiken nu så det är ganska gött.

2010-04-19 @ 09:53:00
Postat av: Nina

Usch, låter inte roligt. Men vad skönt ändå att det fanns folk där och som kunde hlr och att dom gjorde det, och att per gick dit för att hjälpa.

Det visar att det finns folk med civilkurrage och det känns skönt mitt i allt elände.

Ska snart på kurs i defillibrator, det hoppas jag att jag aldrig behöver använda heller....

Kram Nina

2010-04-19 @ 21:20:34
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0