Fy f*n!

Blir så arg på rökande mammor och pappor. I dag när jag och Ludwig och Astrid skulle in på bvc (Gripen) så stod det en kvinna och rökte alldeles utanför dörrarna. Jättesmart bara det! Ser när jag går in att hon har en liten pyttebebis i ett babyskydd (första bilbarnstolen) som står precis brevid dörrarna. Med andra ord har den lilla bebisen fått all rök på sig när den otroligt smarta mamman har stått med sin jä*la cigarett! Åh, blir så arg. När vi kom innanför dörrarna så sa Ludwig, -vad är det som luktar? Det stank verkligen rök därinne.

Stackars barn som har rökande föräldrar som inte kan tänka längre än näsan räcker. Så otroligt egoistiskt tycker jag att det är! Det är ett beroende för vissa att röka, men det finns så otroligt mycket hjälpmedel för att sluta röka så inga ursäkter finns.



Jag och Ludwig har köpt present till Lucas idag. Skönt att vara klar med det. Nu gäller det bara för storebror att vara tyst till lillebror. Undrar om det kommer funka :)

I morgon ska Ludwig få gå till skolan igen. Han hostar fortfarande lite, men inte så farligt. Idrotten får han hoppa över (om han kan). Karaten får vi se. Han är ju inte den grabben som tar det lungt om man säger så.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0