Magsjuka? Krypande upptäckande nyfiket barn

Japp, igen då. Tror att Ludwig har magsjukan. Han spyr någon gång ibland och har feber. Lucas är automatiskt i karens så nu blir det inget dagis på två veckor för honom. Ludwig hann att vara i skolan en dag ialla fall. Nästa vecka är det ju sportlov. Får väl hoppas att alla barn är friska då. Håller tummarna för att ingen annan ska bli sjuk. Har inte varit ut sedan i söndags, men det verkar ju inte så skönt ute i alla fall så det gör nog inget.

Astrid kryper på som bara den. Med krypandet innebär det ju en helt nu värld för det lilla krypet. Allt ska utforskas och pillas på. Hon har lärt sig vilka saker hon inte får rör så de sakerna är ju extra intressanta. Hon får tex inte röra en sladd som går längs med väggen i vardagsrummet, hon får inte röra sin vagn då den är väldigt lortig, hon får inte röra en vas som står på golvet och hon får inte röra andra sladdar. Hon verkar vara väldigt intresserad av sladdar, kan det vara för att hon nästan är ett sladdbarn? Ha ha!

När hon är på väg mot något förbjudet mål så kryper hon och när man säger hennes namn, sätter hon sig och stoppar ett finger i munnen. Ser ju jättesöt ut, men det funkar inte på mig. Mina dagar består i att säga nej, nej och Astrid inte röra. Per ska ev hämta ut hennes glasögon i eftermiddag också, så i morgon får vi nog lägga till några nej, nej och inte röra... Hua!

I lördags svek min dator mig. Per skulle lägga in ett nytt virusskydd och det gick ju som det gick... Helt plötsligt gick det inte att göra någonting i datorn. Internet var dött, det gick inte att flytta ikonerna på skrivbordet osv. (Konstig att sånt händer när Per ska göra någonting). Det slutade med att pärtan fick göra om allting och lyckades så att datorn funkar igen. Det STORA minuset med det hela är att allt jag hade sparat är borta. Jag hade äntligen efter 8 månader skrivit klart Astrids förlossningsberättelse, borta! Alla kort jag hade tagit efter nyår, borta! Säkert en massa mer, men jag har inte orkat tänka på det mer....

Nu är det lilla monstret på väg mot barnvagnen igen. Måste stoppa!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0