Vilka rökare

Var ner till stan en sväng innan jag hämtade barnen. Kom att tänka på vad många det är som röker. Vart man än gick så stod det eller gick det en rökare. Det värsta jag såg var en mamma med barnvagn som rökte. Jag tycker att det är så jävla illa att röka  när man går med småbarn. Lika illa är det att röka när man är gravd. Barnet har inget val men det har föräldrarna. Nu har det visat sig att barnen till rökare oftare får högt blodtryck och annan hjärtrytm än barn till icke rökare. http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6491142.ab Varsågoda att läs om ni vill.

Jag har feströkt så jag är inte helt oskyldig, men med tanke på hälsoriskerna och annat så låter jag bli. Det är också intressant att de som röker är de som inte har råd egentligen. (egen studie). Rökare kostar oss massor i sjukvård och de stinker. Det är svårt att undvika att få rök på sig när man går på stan. Det är ju inte så att rökare är de som tar världens hänsyn heller. Nej, de är oftast egoister!

Jag har fått för mig att rökarna har ökat i stan, har jag fel eller rätt. Vad tycker ni?

Detta är ett känsligt ämne men jag tycker att cigaretter borde var ännu dyrare så att fler inte hade råd att köpa cigaretter. Det de höjer priset med kan gå till sjukvårdens kostnader för just rökare, på så sätt betalar de det som de själva har utsatt sig för. Bra va?

Oftast när det kommer upp en debatt ang rökning så brukar alltid rökarna kontra med att överviktiga också kostar. Jovisst det stämmer, men jag tror ändå att rökarna är dyrare, dessutom så blir inte omgivningen påverkad av en som är överviktig på samma sätt som en rökare skadar sin omgivning!

Kram från mig som ni har förstått är väldigt emot rökning!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag håller helt med dig! Förbjud ciggaretter i Sverige!

2010-01-26 @ 15:25:17
Postat av: Anneli

Men inte visste jag att du hade feströkt, ja där ser man vad man inte vet, haha



Men jag håller med dig helt o hållet, vart man än går så står de nån där och röker, illa illa

2010-01-26 @ 20:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0