Kalas och minilopp!

Nu ska jag blogga... dagarna har gått undan.

I torsdags fyllde alltså Astrid 1 år. Nu är hon stora tjejen. Hon har börjat att gå mer och mer nu. Så coolt att se hur hon kämpar och vinglar. Hon väljer själv nu att gå ibland. Men om hon får bråttom så blir det krypning.
Lovade att lägga upp kort från hennes stora dag så här kommer de:



Hon fick en alldeles egen fåtölj att sitta i. Gissar att den kommer att bli välanvänd vid hennes framtida bolibompatittande.



Så här såg tårtan ut. Marängtårta med chocklad och jordbubbar. Kul att få göra tårta med jordgubbar. *sommar*




Så här lycklig kan man bara bli när man har sprungit minioppet och fått medalj! Lucas var så nöjd... Han var så duktig och det är så kul att han ville springa detta lopp. Han är ju inte den som har varit springtokig i denna familj. Ludwig däremot ville inte springa i sin klass. Så denna gång fick han vackert heja fram brorsan!

Nu har barnen sommarlov i många lååånga veckor! De är ute mycket på gården och härjar. De har fått några nya kompisar så det är jättekul. Jag behöver inte tjata för att de ska gå ut som jag fick göra för ett tag sedan. Det är skönt!

I måndags tog jag bort mina stygn på magen också. Det gick bra, jag har iofs inte tittat under plåstret hur det ser ut. Jag skulle inte ta bort plåstret förrän det hade gått 48 timmar. Men jag tror att det får sitta lite till... ser att det har blött under plåstret och har ingen lust att dra upp såret mer. Usch!

Kram


Kommentarer
Postat av: Mia

En sådan stol fick Thea också när hon fyllde 1 år och den är välanvänd hemma hos oss kan jag säga. Tårtan ser otroligt god ut så jag hoppas att den smakade Astrid lika bra på hennes stora dag.

2010-06-16 @ 09:24:49
Postat av: Nina

Ser ut som att astrid är fascinerad av tårtan, och den såg ju väldigt god ut =)

Hejja Lucas som sprungit lopp!!!

Kram Nina

2010-06-16 @ 10:15:44
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: anneli

vad härlig go Lucas ser ut på bilden och duktig var han också

Nu har Astrid visat mig att hon kan gå, go girl

2010-06-16 @ 20:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0