Vatten, stan är full av vatten!

Nope! Pers mamma ringde kl 07.00 i morse och var lite smått hysterisk.... hon hade inget vatten, vart skulle hon ringa? Jo, men självklart ringer man till oss. Per kommer och trollar :) Nej då, Per kollade om vi hade vattten och det hade vi ju inte. Svärmor ringde till sos för att kolla upp detta. Där fick hon till svar att hon kunde ju kolla på internet eller text-tv. Jo tjena, självklart har svärmor på 70 år internet. Suck, alla har faktist inte internet eller ens en dator. På text-tv fanns det heller ingen information när vi kollade senare. Hon fick ialla fall veta av den trevliga damen på sos att det var en stor vattenläcka.

Ok, man kan klara sig en stund utan vatten när det är helg och man inte har något särskilt planerat. Men man klarar sig inte utan välling tycker Astrid. Som tur är så har vi alltid två vattenflaskor i kylen. Så vi kunde lyxa oss med både kaffe och välling. Jag skulle ut och springa, tänkte att det går ju eftersom att vattnet skulle komma under förmiddagen. Kan ju gå och lukta skunk ett tag hemma. Inga problem. Jag klädde mig för en löprunda men gick först till ica för att köpa vatten. Där var det fler som skulle köpa vatten. Det fanns bara kolsyrat med smak kvar. Mums till välling... hihi. Köpte ialla fall några flaskor med smak och lyckades få tag i några småflaskor med lätt kolsyrad utan smak.

När jag kom hem med detta informerade min man mig om att det kan ev vara så att vi är utan vatten hela dagen. Happ, där sket sig min motion. Inte tänkte jag sitta och lukta skunk ikväll inte. Jag svidade då om till vanliga kläder efter att ha tvättat av mig med Astrids tvättservetter. Det går det med.

Nu har äntligen vattnet börjat på att komma igång. Det är lite segt på övervåningen än bara. Så jag hade ju kunnat springa! Suck. Nu är Per och handlar med sin mor och jag vill helst springa på förmiddagen så att det är gjort. I morgon blir det nog inget heller då vi ska till kyrkan med Lucas. Han går ju på kyrkans barntimme och i morgon skulle det vara barngudstjänst. Blir nog lite roligare än vad en vanlig gudstjäns är i alla fall. 

Ha en bra lördag, med eller utan vatten!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är nu vi inser vad beroende vi är av vatten, dags att kanske köpa hem en dunk så man har tills nästa gång det händer så här. Vi åkte till brorsan och var där ett tag, tur att Edsvalla hade vatten iallafall

2010-03-21 @ 13:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0