Väntar

Sitter och väntar på att min vapendragare Astrid ska vakna från förmiddagsluren. Hon verkar tycka att det är väldigt skönt att sova för nu har hon sovit i 1 h och 20 minuter. Får nog snart väcka damen så att hon hinner fixa till sig och äta innan vi ska hämta knoll och tott. Hon är ju tjej så hon behöver ju lite tid på sig.

I går hade Ludwig studiedag och det var härligt väder. Tvingade ut killarna i parken så att jag kunde städa bilen. Den var smutsig invändigt. Grus och lera var det lite här och där. Men nu är den fin invändigt. Nu skulle den bara behöva få lite skrubbning på utsidan också.

Tänk om jag hade bott i hus igår. Vad mycket enklare det skulle ha varit att städa bilen. Nu fick jag städ i typ mörker då det inte är så mycket ljus i garaget, kunde inte köra ut bilen då den skulle ha stått i vägen för andra bilar och sladden till dammsugaren hade nog inte räckt heller. När jag sedan skulle göra rent gummimattorna som är i bilen, fick jag baxa de små mattorna på vagnen, den stora mattan från bagaget fick jag bära. Krångla mig in i källaren där det är trångt och sedan knövla in oss i hissen. Upp i lägenheten och ner med mattorna i badkaret. Ut på balkonen där de fick torka. När Per kom hem drog jag bara ner mattorna i garaget, barnen fick stanna hemma. Så ni som har hus, uppskatta det! Det är så mycket enklare...

I natt har Per hostat som en galning, blir galen snart om han inte blir frisk snart. Astrid är också snorig och lite hostig men hon stör ialla fall ingen. Jag har också åkt på lite hosta men tänker inte bli lika dålig som Per!

Hej hopp på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jo jag hörde allt att han hostade, hade lite nattvak med Liam då. Så det är synd om mannen igen då eller, han behöver inte ligga med dropp, haha

Du får se till att hålla dig borta från gubben så du klarar dig

2010-05-05 @ 17:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0