Kommit igång

I dag har jag kommit igång ganska så bra med mitt examensarbete. Känns så skönt. I morgon har vi grupphandledning, det ska bli intressant.

I helgen har vi varit på dop. Det var Ninas Hugo som blev medlem i svenska kyrkan. Väldigt fint roligt dop var det. Prästen var en hejare på att spela gitarr och få med barnen i kyrkan. Barnen fick gå fram i kyrkan och sjunga. Det blev värsta körsången. Jag trodde aldrig att Ludwig skulle följa med upp, men jorå! Han hade till och med önskemål om sång: sjörövarfabbe! Sen kunde han visa rörelserna till "nyss så träffa jag en krokodil". Lucas hade däremot lite klagomål till prästen... jajemensan! Han tyckte att prästen spelade för högt, han kunde inte höra! Jag gissar att han inte hörde sig själv :) Kul! Tyvärr har jag inga foton från denna dag, jag glömde bort att ta med kameran! Typiskt. Kom på det på vägen. Per hade heller inte tänkt på det. Dopet var i Nyköping så det var ju inte bara att vända heller. Tänkte att Cissa har säkert kamera med sig, men hon är ju inte bättre hon heller. Men jag hoppas att det var någon annan som tog kort så att man kan få se något ialla fall.

På tal om kort. Det är lite skrämmande med den utvecklingen som går så fort frammåt. Jag sa till barnen häromkvällen att vi skulle titta på kort. Jag sa att de skulle sätta sig i sängen, men det gick liksom inte hem. De undrade varför de inte skulle gå till datorn! Hjälp!!!! Barnen hade glömt bort att man kunde faktiskt se på kort som föräldrarna hade framkallat. Snacka om att det var längesedan det hände! Skärpning Louise och Per!  Vi har så mycket bilder att framkalla att det inte blir av. Per har varit duktig och lagt bilderna (de flesta) på skivor, men sen blir det inget mer. Någon gång......
image93 

I går kom beskedet: Engla är död! Åh så jobbigt. Jag lider så med mamman och de andra anhöriga. Fy fan! Jäkla dumma gubbe! Så onödigt, varför hade han någon dum rättighet att få döda någon. En liten tjej på 10 år, som cyklade hem ensam för första gången i en liten by, en idyll!!!!!! Åh, jag bilr så arg!
Ludwig har ju varit väldigt bekymrad över denna tjejs försvinnande, jag vet inte hur han fick reda på att hon var borta, men orolig var han. Han har frågat många gånger om vad som har hänt, om hon har kommit fram,om den dumma farbrorn i den röda bilen. Vet inte riktigt hur han kommer att reagera nu. Vi har inte sagt något, tänkte att vi får berätta om han frågar. Inte lätt att förstå när man bara är 6 år. Livet ska ju vara roligt då och det ska inte finnas dumma männskor.

Kram på er och tänd gärna ett ljus Engla!
image94






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0