Världens bästa förskola!

Den går min son Ludwig på! Finns inga bättre fröknar än vad han har. Jag ska inte gå in på detaljer men kan bara säga så här: jag är så glad att just Ludwig går på den avdelningen han går på. Han får världens bästa hjälp av fröknarna, de ser till att det händer saker, att han får rätt hjälp och de lägger ner sig. Känns så bra att de inte bara tycker att han ska vänta till skolan med att få hjälp utan att han kan redan nu få stöd. Tjoho!  Lite bakgrund kan ni få. Ludwig har alltid haft lätt för att  hamna i bråk, han vill gärna bestämma och vill helst vara med överallt. Detta funkar ju inte i samvaro med andra kompisar. Nu har hans fröken fått hjälp av specialpedagogen på skolan (han börjar ju snart...) och de har börjat att arbeta med Ludwig så att han ska kunna se konsekvenserna av vad han gör osv. Han och fröken sitter i egna små stunder och arbetar, han får höra en berättelse och de gör lite annat. Han har tagit till sig av detta på ett bra sätt och det verkar som att han tycker om att gå undan med fröken. Han är den som annars måste hänga på de andra och vill helst vara först med allt han gör. Han har gjort framsteg och det känns så bra att det finns sätt som fungerar! Åh, jag är så glad! Min grabb!!!

Det blev kanske lite rörigt i dag, men jag hoppas att ni förstår ungefär vad jag menar!
I kursen jag läser nu har de flera gånger tagit upp att man kan som pedagog få hjälp/extra stöd utan att barnet har en diagnos, detta är ju ett tydligt fall av det! Tur att det finns fröknar som vet om detta och en kommun som också förstår. 

Man hör ju så mycket skräckhistorier om en del barn som inte får någon hjälp och där pedagoger inte fattar någonting, tur att det finns andra historier också!

Nej nu ska jag ta och göra i ordning ett schema till denna underbara förskola så att de vet när knoll och tott kommer nästa vecka! Ska sedan också börja på att skriva på uppgiften vi har till nästa vecka....

Kram från en stolt mamma!                             image68

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt när det fungerar i verkligheten! :) kram

2008-01-31 @ 19:36:20
URL: http://blogg.petersara.se
Postat av: Cissa

Hej, vilken tur Ludwig har att han fått en så bra fröken och jag är så glad för er skull! Jag ringer ikväll när jag kommer hem från Josse skulle tro att det blir vid 20,30 typ. Hon har köpt lägenhet så nu ska jag dit ikväll och kolla hur fint hon fått. Vi hörs ikväll och krama busfröna :)

2008-02-04 @ 07:13:28
URL: http://fortyseven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0