Familjen kaos on the ...bike

Hej hopp!

Dags igen att uppdatera här lite. Har väl kanske inte hänt så där jättemycket, men nåt händer det ju. Jag och barnen var och hälsade på mitt jobb i torsdags eller om det var i onsdags... hur som helst, det börjar ju närma sig för mig att komma tillbaka igen får jag väl säga. Pratade med chefen om hur jag ska jobba och lite annat. Grabbarna hade jag satt i lunchrummet där det finns världens bästa barnvakt... nämligen tv:n. Astrid fick hänga med mig... hrm, längtar ibland till när hon kommer uppskatta denna dumburk.

Lucas börjar på att bli väldigt nervös inför skolstarten, det blev extra verkligt för honom när vi var och köpte gympakläder till grabbarna. Då insåg han att detta närmar sig nu. Det kommer nog att bli jättebra för honom att få börja skolan tror jag. Hoppas att han får många kompisar som är bra.

Astrid är ju nu redo för sin dagisstart, hon har fått regnställ och gummistövlar. Så nu kan hon börja. På måndag börjar inskolning för lilla damen. Kommer nog att gå skitbra detta. Bara de andra barnen fogar sig efter henne så!

I dag var det premiär för familjen Kaos att cykla tillsammans. Det ni! Det gick faktiskt bättre än vad jag trodde. Lucas cyklade brevid Per och Ludwig bakom mig, Astrid satt i cykelsadel på min cykel. Hur bra som helst. I dag har det ju varit jättehärligt väder och vi cyklade längs med älven och det är ju så fint där. Karlstad är en väldigt fin stad.

Just det, häromkvällen var vi hem till Jörgens mamma som bor i Kil, Jörgen och hans familj var på sitt årliga sommarbesök och vi var ditbjudna för att grilla. Trevligt som bara den. Det var en härlig sommarkväll. Vi kom hem vid 22-tiden och jag var lite orolig för hur Astrid skulle klara detta med att vakna och sedan somna om. Men inga problem, hon tittade på oss och undrade väl vart hon var, men hon vart inge grinig. Skönt. Dagen efter var hon lite sliten, men det går ju an nu innan alla höstens förpliktelser börjar.

Nu har jag uppdaterat lite om vad som har hänt.

Kram och här kommer en bild på spelnörden Ludwig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0