Fan fan fan!

Ursäkta mitt dåliga ordförråd! Men jag känner så just nu. Var till ögondoktorn med Lucas idag då han behöver ett nytt recept på glasögon. Hon passade då på att kika på Astrid också.... jorå, hon behöver glasögon!!! Stackars lilla gumman. Hur detta ska gå till undrar jag. Hon kommer ju inte att gilla att ha dessa i ansiktet. Känner mig helt tom. Kunde hon inte ha visat att hon såg dåligt förrän om några år. Ludwig var 3 år när han fick och Lucas var 2 år. Astrid kommer att vara 8 månader... snyft. För att inte tala om vad detta kommer att kosta oss! Det är svindyrt med barnens glasögon ska ni veta. De behöver ha specialslipning och det kostar!

Missförstå mig inte, jag är glad att det upptäcktes i tid och att det finns hjälp att få. Men jag var inte redo för detta just nu. Det kommer att bli jobbigt det inser jag. Det kommer att bli många besök hos optikern för justering av glasögon. Det kommer att bli flera byten av glasögon för Astrid då hon växer. = dyrt...

Men det finns de som har det värre. Vi är ialla fall friska.

Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

Förstår att det känns jobbigt, men bättre att det upptäcks i tid som du säger själv...

Hur kollar man synen på en som är så liten???

Kramar Nina

2010-01-28 @ 19:30:02
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Anneli

Jag som trodde att Astrid skulle klara sig, men hur ser man det på så små barn??

Astrid kommer ju ha jätteskoj med dessa glasögon tror jag, låter inte så skoj för er

2010-01-28 @ 19:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0