Plocka

Plocka, plocka, laga mat, diska, plocka och plocka... det är typ det jag gör nu förtiden. Så känns det ialla fall.
I morgon är jag LEDIG. Det innebär att jag ska med Ludwig till tandsköterskan och sen ska jag och Astrid städa. Önskar att jag bara kunde vara ledig och inte göra någonting, men om jag inte städar i möra så måste jag städa i helgen och det har jag ingen lust med.

Per säger att vi kan städa till helgen, men jag vill städa på lördag och varje lördagsförmiddag/middag är han och handar med sin mor. Jag har ingen lust att bara gå hemma på förmiddagen och sen börja städa på eftermiddagen. Nej, då har ju nästan hela helgen gått. Så det är inte så att han inte har erbjudit sig... Om ni trodde det.

Usch jag känner mig klagig nu, men det går nog över. Det är så tråkigt att man måste jobba så mycket. Vad mycket roligare och lättare allt skulle vara om man jobbade typ 50%. Då skulle man nog vara en bättre människa tror jag.

Nej, nu är det slutgnällt! Soffan väntar och sedan sängen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0