Ny avdelning

Nu är allt igång igen. Barnen har börjat skolan och Astrid är på sin älskade förskola! Jag har börjat på en ny avdelning med barn i åldrarna 1-5. Förut jobbade jag med 1-3 åringar så det är lite annorlunda. Det är kul och man får ett annat samspel med barnen. Det jobbiga är när det blir konflikter. Konflikthantering är svårt ibland när man inte vet riktigt hur det hela har gått till. Men det brukar lösa sig....

Min första dag började med ett tjohej! Jag började kl 8 och det vräkte ner så när jag kom fram till jobbet var jag blöt både på regnkläder och på kroppen. Det var rätt fuktigt ute.... :)  Då fick jag reda på att jag skulle på ett hembesök kl 8! Tjolahej, det hade ingen nämnt för mig.... men jag ringde och bokade om tiden till 8.30 så att jag hann torka lite. Som tur var bodde familjen i närheten så jag behövde inte cykla igen... Allt gick bra och barnet är stor så det var inga problem alls med vare sig föräldrar eller barn. Så kan det vara! Livet på en pinne :)

I går när Astrid och hennes kompisar hade morgonsamling på dagis så ville fröken att de skulle sjunga "Bä bä vita lamm..." nej, nej nej sa Astrid vi ska sjunga "Popular". Jorå fröken hängde på så de fick sjunga den sången istället. Herregud! "bä bä..." är ju för bebisar....

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0