Jobbig vår, men ändå bra vår.

Det behövs semester för mig nu känner jag. Det har varit en jobbig vår för mig. Psykiskt menar jag då. Har tagit stora beslut som inte alltid har stöttats... men det känns rätt så här i slutändan. Fast det kanske inte är slutändan... vem vet?

Det är nog inte så många som förstår hur jobbigt det har varit för mig att säga upp min tjänst på Claratappen. Jag har jobbat med de flesta där sedan jag började 1996! De är som en familj för mig. Att säga upp min fasta heltidtsjänst på Clara rörde upp många känslor hos mig. Tjänsten har ju varit en stor trygghet för mig och familjen när jag har pluggat och även i vårt husletande. Nu är jag lite mer på vingliga ben om man säger så! Men jag hoppas att allt löser sig så småningom. Har aldrig varit arbetslös och tänker inte vara det heller. Det finns så många andra som är det istället :)

Hade ett avslutningssamtal med min fd chef i tisdags. Det var kul och bra att få sitta och prata om min tid med dem. Jag är tydligen populär där och det känns kul. Sista tiden trivdes jag väldigt bra på Claratappen och det var kul att gå till jobbet. Man ska ju sluta på topp!

Denna semester är väldigt efterlängtad och jag behöver den verkligen. Har inte längtat efter ledighet så här mycket på länge. Nu ska jag bara njuta och ladda batterierna inför hösten. Börjar på en 1-5 avdelning så då blir det nya barn och fröknar som jag ska lära känna. Fröknarna har jag träffat, men vi har inte arbetat i hop. Men det blir nog bra tror jag. Det känns så nu ialla fall.

Nu ska jag vila och bara vara. Njuta med barnen för snart är det dags för ekorrhjulet igen, med läxor, träning, tjat, och packning av gympapåse osv.... Det är mycket jobb med tre barn varav två i skola... :)

Kram

Kommentarer
Postat av: griniga gubben

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.

2011-06-18 @ 22:37:57
Postat av: Anneli

Louise, jag tycker att du gjorde ett bra beslut. Du kommer alltid att ha arbete. Men sen är det jobbigt att säga upp sig från sin trygghet. Men det ordnar sig alltid. Lycka till

2011-07-04 @ 12:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0