Snart

Nu närmar det sig flytt! Det ska bli så skönt! Det känns overkligt att VI ska flytta till något som blir vårt (bankens). Ett hus som vi får göra nästan vad vi vill med. Även om det är lite att göra med det, innan vi får det som vi vill, så är det vårt! VÅRT! Vi bestämmer och vi betalar till oss själva.

Jag längtar tills vi får nycklarna och vi kan gå in och känna att det är mitt/vårt! Har längtat efter detta i måååånga år och nu äntligen är det dags. Tänkte extra mycket på detta i går när vi hade varit och storhandlat med barnen. Snart kan vi parkera bilen och vips så är vi inne med alla kassar. Nu är det en liten promenad med tunga kassar, fullt sjå med stönig Astrid och pojkar som tjafsar, genom ett trångt cykelrum, trängas i en hiss och sen slutligen in. Lägg också till att man ska låsa upp och öppna tunga dörrar. Fatta vad gött det ska bli! Grabbarna kan gå ut och cykla själva, gå hem till kompis själv. Vi slipper gå omvägar med soppåsarna.

Just nu är det inte så kul att bo i dessa kartonger och kala väggar. Men det går då jag vet vad som väntar. Den dära julen kommer och stör också, men vi får ta det som det blir. Det kommer ju en nästa år också.

Jag vet att det är mycket jobb med hus, jag vet att det kostar. Men just nu skiter jag i det och jag vill bara härifrån! Som vi bor nu är det inte så billigt heller. Den diskussionen har vi haft förut. Som det ser ut nu kommer vi att bo billigare än vad vi gör nu... Fast det tror jag på när jag ser det.

Det är mycket i huvudet nu med packning, städning, jobb och jul.

Kram!


Kommentarer
Postat av: Nina

Det finns alltid nåt att göra, i alla hem skulle jag tro =) Men, det är ju lite roligare när det är ens eget såklart.

Kram kram

2011-11-22 @ 13:36:19
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0