Till slut!

Jorå, till slut kom lilla bebisen! 16 dagar över tiden denna gång... Kom inte igång av mig själv utan fick dropp för att få igång värkarna. Jag var öppen ca 4 cm två dagar innan, men det hände inget...När värkarna väl började så blev de kraftigare och kraftigare... Barnmorskan tog hål på hinnorna för att sätta på skalpelektrod på bebisens huvud för att ha bättre koll på hur bebis mådde. Barnmorskan gick ifrån och jag kände då att det blev kraftigare och kraftigare krafter... Insåg att jag behöver snart krysta! Precis då kom barnmorskan och undersköterskan in i rummet, de hade sett på sin monitor att det var på G nu. Två krystningar och sen var han ute!!! Så från att de tog hål på hinnorna till att han är född tog det ca 15 minuter! Lite snabbt men skönt att det var klart.
 
Då jag hade graviditetsdiabetes sa många att de bebisarna blir stora. Hua har jag tänkt då... Mina barn har ju legat runt 4 kg allihop. Men så var det inte denna gång. Denna lilla bebis var minst av sina syskon. 3720g! Men å andra sidan så har jag skött diabetesen och haft bra värden hela tiden enbart kostbehandlad. Heja mig!!!
 
Nils är hans namn! Har jättemycket hår och sköter sig alldeles förträffligt! Äter, sover, bajsar och fiser... Skriker väldigt sällan. ;)
 
Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0