Tenta, studiegrupp och ett litet dop!

Japp, det är vad jag har i mitt huvud just nu. Har som sagt var tentan på måndag morgon och vi har idag suttit och repeterat det som vi tror kommer på tentan.
Vi är: världens bästa studiegrupp. Jag är (vet att det blir protester nu) den med minst koll i gruppen och de andra i gruppen peppar mig och förklarar för mig på ett sånt underbart sätt att jag blir tårögd! Tack tack och tack igen. Det är de som har varit lärare för mig, den som ska vara lärare i kursen kan inte förklara något.

I dag har det gått upp flera ljus för mig, skönt. Nu i helgen ska jag försöka få till det som saknas. Heja!

Söndag går i dopets tecken. Då ska äntligen Lilly bli döpt. Jag är gudmor (stor ära) och det ska bli kul. Skönt med lite avkoppling från tentatankar!

Den här veckan har jag också "bråkat" lite med sjukvården för att få lite hjälp. *känsliga tittare varnas nu* Jag har ju för vilken gång i ordningen åkt på en härlig svampinfektion på det mer känsliga stället...  Det kan såklart bero på denna dära spiralen. Skulle få utskrivet en tablett som typ dödar alla svampar (även flugsvamp) men den förstår ni kan inte barnmorskan inte skriva ut, utan jag skulle vända mig till min husläkare. Och som ni alla vet: husläkare är nog läkare i sitt eget hus, för inte sjutton finns de där jag tror att de ska vara! Jag fick då tag i en sköterska som sa att doktorn vill nog titta på dig (inte husläkaren utan en annan stackare).

Så det var bara att pallra sig iväg till vårdcentralen och få konstaterat det jag redan visste. -Jovisst är det svamp!!!
Kontentan av detta är att jag missade ca 1 1/2 h plugg, blev ca 150:- fattigare plus att jag blev ännu fattigare av att en jäkla tablett kostade över 100:-!!! Behöver inte säga att jag hatar svamp! Så nu är det bäst för svampen att krypa tillbaka till därifrån den kom och aldrig mer visa sig.

Nu ska jag gosa med Lucas!

Kram på er och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe du skriver så roligt! :) Lycka till med pluggandet i helgen! Du klarar det fint ska du se! Du kan alltid höra av dig om du funderar på nåt. kramis

2007-11-02 @ 22:14:24
URL: http://blogg.petersara.se
Postat av: Nina

Ha ha, håller med Sara.. du skriver roligt :)
Hoppas svampen fattar vinken nu då och försvinner!!
Appropå svamp... brukar inte Per säga "svamp är inget man äter, det är en sjukdom" Känns ju helt plötsligt som kloka ord i sammanhanget ;)
Hoppas ni får en skön helg och ett lyckat dop! Hälsa! Kram Nina

2007-11-02 @ 23:45:04
URL: http://ninapatrik.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0