Skola igen

I dag var det dags för grammatik delen i denna kurs. Vi hade ett test på lektionen, vi fick då skriva en text på ca 350 ord. Hoppas att den delen gick bra.  Innan det hade vi fått gå fram en och en och redovisa/undervisa om ordklasser. Jo tjena, visserligen tycker jag att svensk grammatik är rätt så kul, men det är ju några år sedan jag läste det senast.... Innan lektionen hade jag typ bara skummat igenom grammatiken lite. Men inte förberett mig på något sätt. Men det finns nog hopp om livet ialla fall.

Var och kollade på akademibokhandeln vad böckerna kostar som vi ska ha dessa veckor (ca 4) oj oj igen, det var dyrt. Har inte råd att köpa alla. Jag står på reservationsplats på biblioteket att få låna böckerna men det kan ta 1-2 månader innan det är min tur. Jag köpte ialla fall en bok som jag tror att jag kommer att få nytta av. Sen får vi se hur jag gör. Studiemedlet räcker inte till att försörja mig, barn osv och sen även till att köpa kurslitteratur för ca 900:- för fyra veckor. Det funkar inte.

Var och tränade i går och på något sätt har jag fått ont i handleden efter det. Det är nog armhävningarna som jag har lyckats med :)

                                                             image37

Ett kul kort på Lilly. Jag och syrran lärde henne detta häromdagen! Visst är hon duktig? Kan hålla skeden alldeles själv.....



                                                            image38

Detta vill jag ha! Men det får nog vänta.... i typ hundra år eller något, men då vill jag nog inte ha det längre.

Kram på er, snart är det Greys anatomi!!!! Tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Kul kort på Lilly :) Hon har så skön frilla :)
Hur spännande var Greys igår..... Ojojoj vad jag ser fram emot nästa onsdag :)

2007-09-27 @ 13:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0