Svenskar

Nu läser jag en bok om svenskar om hur vi är och varför vi är som vi är. Alltså det kan inte vara lätt att komma till detta land, med så många oskrivna regler. Vi som är uppfödda här tänker inte på vad mycket det är som vi vet men inte står skrivet någonstans. Tex vi tar av oss skorna när vi går in till någon (det görs inte i alla länder), vi tar med oss en liten gåva ex blomma när vi går hem till någon på middag, vi bjuder igen. Vi umgås inte med arbetskompisar efter arbetstid (oftast), vi sätter oss inte brevid någon på bussen om det finns lediga platser. osv osv. Det finns mycket att tänka på som man inte är medveten om...

I går var Lucas hemma med mig, han har varit lite hostig och snuvig. Vi var och handlade på Wallinders, sen var vi hemma. Jag försökte läsa så mycket som det gick, och Lucas mål var nog att prata ihjäl mig. Den ungen kan prata när han är själv. När Ludwig är hemma märks det inte lika mycket, men när Lucas är ensam hemma, oj oj!
När vi hade hämtat Ludwig åkte vi till IKEA (igen). Där fick Ludwig vara på "småland" (ett ställe man kan lämna in barnen en timme) Lucas vart skitsur för att han inte fick vara där, så jag var dumma mamma hela tiden...
Har lovat honom att när han är helt frisk ska han få vara där han med.

Lucas fick nya gardiner och båda fick en varsin sovlampa i form av spöken. Jättemysiga! Till mig köpte jag två plastlådor. Åh vad det är kul med IKEA!!!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh, vad kul det låter att kunna åka till Ikea sådär spontant... :( *lite avis*
Kram kram

2007-09-11 @ 16:16:06
Postat av: Sofia

2 plastlådor igen? haha, sweet! stackars lucce, men men, han kan få komma hit och va "sjuk" med mig :P

2007-09-12 @ 11:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0