Hostar på

Ja ni, nu har jag snart hostat i 5 veckor! Är det något slags rekord kanske... Ska kanske kontakta guinness rekordbok för att se om jag kan vara med. Vissa dagar känner jag mig så mycket bättre, sen slår det till igen. Med tungt huvud och hosta och snuva. Ingen feber men det känns som att jag har feber... Pratade med doktor häromdagen, men det han kom fram till var att jag skulle fortsätta med att dricka mycket och ta mild hostdämpande. Jag kan säga att allt hostdämpande som är tillåtet som gravid är skit!

Allt vatten som jag dricker ska ju också ut, och ni som har varit gravida vet att det ska ut stup i kvarten och det är inga dåliga mängder som kommer av tex en klunk vatten.
Jag börjar tro att denna bebis växer i urinblåsan och inte i livmodern, japp det är nog så!

I dag har jag julpyntat, kunde inte vänta längre. Vet ju att om bara några veckor så kommer jag vara så trött på det att jag spyr. Jag brukar tröttna typ dagen efter nyårsafton.

Ludwig har haft sin kompis Liam här i några timmar, Per och Lucas drog till farmor och var i väg och handlade.
Jag räknade ut häromdagen att jag bara har 9 arbetsdagar kvar på mitt nya jobb, sen blir det det gamla jobbet igen. Ska iofs prata med min nuvarande chef på tisdag, men jag har svårt att tro att hon kommer med ett förslag som jag vill ha. Jag vill ha heltid och fast, annars törs jag inte säga upp mig från mitt gamla jobb.



Mysigt nu när det närmar sig jul. Nästa helg ska jag nog börja trängas på stan med resten av folket för att se om man kan hitta några klappar...

I går när jag kom hem efter att ha jobbat till kl 18.30 så hade Per bakat lussebullar. Gott! Ludwig och Lucas ville inte vara med och baka... himla ungar!

Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh hur går det för dig med allt? Magen och jobb o så? Vore kul att ses framöver nån gång, kanske ta en fika? kraaam

2008-12-10 @ 18:01:42
URL: http://blogg.petersara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0